מאות חוגגים יום ירושלים בתל-אביב: צפו במצעד דגלים לא שגרתי

במקביל למצעד הדגלים המפורסם בעיר הבירה שמוביל לכותל, ארגנו תושבי תל-אביב מצעד בעיר ללא ההפסקה כדי להביע הזדהות | "מאחלים לעצמנו לחגוג את ירושלים עוד אלפי שנים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 29/05/22 19:29 כח באייר התשפב

מאות חוגגים יום ירושלים בתל-אביב: צפו במצעד דגלים לא שגרתי
ריקוד הדגלים בתל אביב, צילום: עדי גינזבורג אביב התורה

כולנו מכירים את מצעד הדגלים המפורסם ממרכז העיר ועד הכותל שמצליח לעורר פרובוקציות כל שנה מחדש, אך יש מצעדים נוספים ברחבי הארץ שנועדו להביע הזדהות עם מה שקורה בבירה. היום (א') בשכונות רבות ברחבי העיר תל אביב מתקיימות כעת צעדות לציון היום.

לאחר שמאות השתתפו בימים האחרונים בצעדות שהתקיימה במרכז תל אביב, בשכונת נווה שאנן ועוד, אלפים משתתפים בשעה זו בצעדות שיצאו בשעה האחרונה ברחבי העיר: משכונת נחלת יצחק, ביפו, מביה"ס עציון ומביה"ס דיזינגוף בעיר.

יום ירושלים

יום ירושלים צילום: באדיבות הורי ביה"ס עציון

בעצרת שהתקיימה בסיום הצעדה בשכונת נחלת יצחק ביוזמת "אביב התורה" אמרה יו"ר ועד השכונה גב' נחמה גולדווסר: "לראות את גודל המעמד וכיצד הילדים שלנו גדלים על ערכים של ארץ ישראל ושל ירושלים זה מרגש מאוד. אני מאחלת שנעשה את זה כמסורת בשכונה שלנו ונחגוג את ירושלים עוד אלפי שנים".

הרב מיכה הלוי, מייסד אביב התורה: "ירושלים היא החלום שלנו שאותו חלמו יהודים בכל הדורות. המילה ירושלים כוללת שתי מילים שונות - היא כוללת מצד אחד את ה"שלם" השלמות שאליה אנחנו שואפים ומצד שני "יראה" שנובעת מההבנה שאנחנו עדיין לא שם אלא מתפללים וחולמים להגיע לאותה שלימות".