ישראל מסרבת לבקשת מצרים וקטאר, ביטון הגיש תלונה | סיכום חדשות השבת

ערב יום ירושלים ובבירה כוננות שיא: ישראל סירבה לבקשת מצרים וקטאר לשנות את מסלול המצעד | הפרות סדר קשות בשכם בפעילות של כוחות צה"ל | מיכאל ביטון הגיש תלונה במשטרה | 4 הרוגים בתאונה בכביש 90 | סיכום חדשות השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/22 21:00 כז באייר התשפב

ישראל מסרבת לבקשת מצרים וקטאר, ביטון הגיש תלונה | סיכום חדשות השבת
ריקוד דגלים ירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיכום חדשות השבת: לקראת המצעד מחר (א'), התקבלה בישראל בקשה, כך על פי דיווחים, מגורמים ערביים ובינלאומיים לשנות את מסלול המצעד. כזכור, ביום שישי האחרון קיבל ראש הממשלה בנט את ההחלטה הסופית כי המצעד יעבור בשער שכם. מצרים וקטאר היו בין הפונות, פנייה שהתקבלה בשלילה.

בנוסף, במהלך השבת השבת התרחשו הפרות סדר אלימות במספר כפרים פלשתיניים במהלך פעילות של כוחות צה"ל. לפי הדיווחים, 28 בני אדם נפצעו מירי חי ומכדורי גומי, ויותר מ-150 אחרים נפגעו משאיפת עשן ומגז מדמיע. במהלך העימותים נהרג גם נער פלשתינאי בן 15.

חבר הכנסת מיכאל ביטון שהודיע השבוע כי הוא מקפיא את הצבעותיו עם הקואליציה, הגיש תלונה במשטרה לאחר שקיבל הסתה ואיומים. בטוויטר הוא כתב: "ורטר, כשתאלץ להתמודד עם נסיעה באוטובוס דבר איתי על אופורטוניזם. בינתיים אתה יושב זחוח בבית הקפה הקרוב לביתך ואני רואה את שכניי בירוחם, את אחיי מטבריה שמחיר הנסיעה היומית שלהם עלה ב130%!!! אם המחיר של הדלק או הקפה שלך היה עולה ב130% היית מגיב אחרת. רד אל העם ודבר איתי על פופוליזם".

בכביש 90, סמוך לפראן, התרחשה תאונת דרכים קשה בה נהרגו ארבעה בני אדם. התאונה, התנגשות בין שני כלי רכב פרטיים,  גרמה למותם של ילד בן 4, נערה בת 13, גבר כבן 65 ואישה כבת 40. שני גברים כבני 40, שמצבם בינוני, מאושפזים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. ההרוגים והפצועים ככל הנראה עשו דרכם חזרה מנופש באילת בעת התאונה.