ישראל לארה"ב: אנחנו ביצענו את החיסול המסתורי באיראן

נחשף: ישראל הודתה בשיחות חשאיות עם גורמי ביטחון בכירים בארצות הברית כי היא עומדת מאחורי החיסול הנועז של חסן סיאד חודאי על אדמת איראן בתחילת השבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/22 07:30 כה באייר התשפב

ישראל לארה"ב: אנחנו ביצענו את החיסול המסתורי באיראן
איראן, צילום: shutterstock

פרסום של עיתון ה"ניו יורק טיימס" שופך אור על החיסול שבוצע באיראן בתחילת השבוע, אמנם ישראל לא התייחסה באופן רשמי לאירועים, אבל על פי הדיווח בשיחת תיאום ביטחונית בין ישראל לגורמי ביטחון בארצות הברית הודתה ישראל בביצוע המעשה. 

הדיווח ב"ניו יורק טיימס" עורר את זעמם של גורמים ישראלים, שהופתעו מאוד מההדלפה האמריקאית שסותרת את ההתנהלות הישראלית בנוגע לחיסולים מעין זה, והיא לשמור על שתיקה שנים ארוכות. הדיווח מגביר את הסיכויים ל"פעולת נקם" איראנית.

גנץ נשאל על החיסול באיראן

החיסול הממוקד באיראן: כאמור בתחילת השבוע (א') דיווחו סוכנויות ידיעות שונות באיראן כי קצין בכיר במשמרות המהפכה חוסל בטהרן לאור יום על ידי שני רוכבי אופנוע. הוא שירת בכוח קודס בסוריה, ועל פי הדיווחים הוא נורה סמוך לביתו בחמש יריות כאשר עמד להיכנס לחנייה בביתו ברחוב מוג'הידין-א-איסלאם שנמצא במזרח העיר. היורים נמלטו ומתנהל אחריהם מצוד.

הבכיר שחוסל הוא הקולונל חסן סיאד ח'דאירי והיה אחראי לתכנון פיגועים וחטיפות ישראלים בחו"ל שסוכלו על-ידי המוסד. לצד הדיווח על החיסול, פורסם כי איראן חשפה "רשת ריגול ישראלית" וכי נעצרו חברים בה. משמרות המהפכה מסרו: "בהוראת שירות המודיעין של המשטר הציוני הרשת ניסתה לגנוב רכוש אישי וציבורי ולהרוס אותו, לבצע חטיפות ולהשיג הודאות שקריות באמצעות רשת של בריונים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן