נשיא ארצות הברית ביידן ישאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור

אחרי הלחץ הישראלי, ג'ו ביידן הכריע כי ארגון משמרות המהפכה לא יוצא מרשימת ארגוני הטרור | בנט בירך: "משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול בעולם", לפיד: "ביטוי חשוב למחויבותה של ארה"ב לביטחון ויציבות המזרח התיכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/22 07:40 כד באייר התשפב

נשיא ארצות הברית ביידן ישאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור
בנט וביידן , צילום: Avi Ohayon/GPO

בנט מרוצה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריע שמשמרות המהפכה של איראן לא יוצאו מרשימת ארגוני הטרור, כך דווח אמש (שלישי) באתר "פוליטיקו". בטוויטר הרשמי של ראש ממשלת ישראל פורסמה תגובתו של בנט המברך על ההחלטה.

לפי הדיווח, שמבוסס על גורמים במערב, ההחלטה התקבלה כבר בחודש שעבר ונמסרה לראש הממשלה נפתלי בנט בשיחת טלפון. מדובר בהישג לישראל, שלחצה על האמריקנים שלא לאפשר זאת במסגרת המשא ומתן על הסכם הגרעין.

בנט: "החלטה נכונה, מוסרית ומוצדקת של הנשיא ביידן"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב: "אני מברך את הממשל האמריקני ובראשו ידידי, נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן, על כוונתו להשאיר את משמרות המהפכה במקום הראוי להם - רשימת ארגוני הטרור. הנשיא ביידן הוא ידיד אמת של מדינת ישראל אשר דואג לביטחונה ולביצור עוצמתה".

"בחודשים האחרונים הבהרנו את עמדתנו בנושא באופן מובהק - משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול בעולם, שמעורב בהכוונה ובהוצאה לפועל של פעולות טרור רצחניות ובערעור היציבות במזרח התיכון. זו החלטה נכונה, מוסרית ומוצדקת של הנשיא ביידן, עליה עדכן אותי הנשיא בשיחתנו האחרונה, ואני מברך אותו על כך", הוסיף.

לפיד כתב: "ישראל מודה לנשיא ארה"ב על החלטתו להשאיר את ארגון משמרות המהפכה האיראני ברשימת ארגוני הטרור של ארה"ב. זהו ביטוי חשוב למחויבותה של ארה"ב לביטחון ויציבות המזרח התיכון בכלל ולברית האסטרטגית בין ארה"ב לבין ישראל בפרט. המשך קידום הסכמי אברהם, העמקתם והרחבתם, כמו גם המאבק המשותף בטרור ובקיצוניות עומדים במרכז יחסינו".