המצטיינים האמיתיים: המתנדבים ממוסדות החמ"ד בירושלים זכו להוקרה

בטקס חגיגי שערכה עיריית ירושלים, זכו תלמידי העיר שהראו פעילות התנדבותית רבה לתעודות הערכה. בין הזוכים: שלושה תלמידי החמ"ד ושכבה שלמה מבית הספר הרטמן בנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/22 21:29 כג באייר התשפב

המצטיינים האמיתיים: המתנדבים ממוסדות החמ"ד בירושלים זכו להוקרה
הזוכים בפרסי הפעיל המצטיין, צילום: דוברות עיריית ירושלים

עיריית ירושלים, באמצעות מינהל החינוך העירוני, ערכה אתמול (ב') את כנס הפעיל המצטיין – בו נבחרו בני ובנות הנוער שהצטיינו בשנה האחרונה בפעילות התנדבותית וחברתית. תעודות ההערכה ניתנו לפעילים. האירוע נערך במסגרת שבוע החינוך הירושלמי.

תלמידי מוסדות החמ"ד שזכו בפרס הפעיל המצטיין:

ניתאי לרר – תיכון תורני הימלפרב: נגן ומוזיקאי מחונן, שרותם את כשרונו המוזיקלי עבור התנדבות. מכיתה ט' עד כיתה י"ב ניתאי היה שותף לפרויקט "מלאכי שיר" בו מתנדבים מנגנים בבתי אבות וכיום משמש כרכז הפרויקט. 

נעם בן זקן - מדרשיית הרטמן: מתנדבת זו השנה השישית בתנועת הנוער כנפיים של קרמבו. החל מכיתה ח' נעם תפקדה כחונכת, וחנכה ילד עם שיתוק מוחין ופיגור בתפקוד נמוך. בהמשך חנכה את ילדה אשר משותקת כמעט בכל גופה. בהמשך הדריכה נעם את שכבת ז' של הסניף. מכיתה י"א נעם היא רכזת שכבה בוגרת ואחראית על חברי השכבה הבוגרת בסניף. בנוסף, משמשת נעם כיושבת ראש ועדה במודל האו"ם ומובילה את מיזמי ההתנדבות השכבתיים בבית ספרה. 

אוריה גודמן - בית הספר אוולינה: מתנדבת בעמותת "שלוה", שם היא מדריכה סיורים לקבוצות, פעלה כמגייסת תרומות ועזרה לתכנן את "קבוצת שלוה" במרתון ירושלים. בנוסף התנדבה בארגון 'מעגל הידידות', המעניק תמיכה לילדים עם צרכים מיוחדים ולמשפחותיהם. אוריה הוכשרה על ידי משרד החוץ להילחם באנטישמיות ובתוכן אנטי ציוני ברשתות החברתיות. נוסף על כל אלה התנדבה והפעילה את 'מועדון המעשים הטובים' בשכונת בקעה - תוכנית המוקדשת ללמד את הילדים על ״מעשים טובים״ ולארגן פעולות חסד.

שכבת י"ב בבית הספר הרטמן: באקט יוצא דופן, הוחלט להעניק את פרס הפעילות החברתית המצטיינת גם לשכבה שלמה בבית ספר, ולא רק לפעיל בודד. זאת, כיוון שכל השכבה פועלת יחד במיזמים התנדבותיים קיימים וחדשים מזה מספר שנים.

בין הפרויקטים שמובילים התלמידים: 

מיזם "צדקא": במסגרתו רוכשים התלמידים סלי מזון מחקלאים עבור הקהילה של בית הספר והשכונה. מיזם "קשישי": בו התלמידים דואגים להכין ארוחה חמה לקשישים בשכונה ולחלק אותה במהלך יום שישי. מיזם "שאר ירקות": בו התלמידים אוספים ירקות המיועדים לזריקה בשוק הסיטונאי, ממיינים את הירקות, מבשלים מהם ארוחות, ומחלקים לאוכלוסיות מוחלשות בסוף השבוע. 
התנדבות בתוכנית לאסירים בשיקום: התלמידים מגיעים לבית לאסירים בשיקום, יוצרים איתם קשר, ויוצאים לפעילות התנדבותית משותפת, על מנת לסייע בשילובם מחדש בקהילה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון בירך: "החינוך הירושלמי חותר למצוינות וליזמות לא רק באפיק הלימודי, אלא שואף לטעת בקרב הנוער הירושלמי ערכים ורגישות ומעורבות בקהילה. זו זכות גדולה להוקיר להם תודה והערכה. יישר כוח".

סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה:  "מערכת החינוך היא הקטר של העיר ירושלים. מערכת החינוך על כל חלקיה היא מנוע הצמיחה, עמוד השדרה של החברה, והגורם המרכזי להבטחת פריחה תרבותית, וצמיחה כלכלית. בורכנו בעיר המאפשרת לכל אחת ואחד מהתושבים למצוא את המסגרת החינוכית הנכונה והמתאימה לתפיסת עולמו, אמונותיו והשקפותיו".