ברוך דיין האמת: הרב שמחה הכהן קוק נפטר בגיל 92

הרב קוק זצ"ל, היה רב העיר רחובות ובית כנסת "החורבה" בעיר העתיקה בירושלים. הקים ישיבה תיכונית בנתניה במצוות הרב נריה, היה חבר מועצה ונלחם בחזית ירושלים במלחמת העצמאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/22 19:43 כג באייר התשפב

ברוך דיין האמת: הרב שמחה הכהן קוק נפטר בגיל 92
הרב שמחה הכהן קוק, צילום: FLASH90

הרב שמחה הכהן קוק, רבה של העיר רחובות ובית הכנסת החורבה בעיר העתיקה בירושלים הלך היום (ג') לעולמו בגיל 92. הרב קוק זצ"ל נולד בירושלים ב-1930, לרב רפאל קוק, בן אחיו ותלמידו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, ולרחל, בתו של הרב שמחה מנדלבאום, ונקרא על שם סבו שנפטר כמה חודשים קודם לכן.

למד בישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה ובישיבת חברון בירושלים, וכן שישה חדשים בישיבת סלבודקה. במהלך מלחמת העצמאות הוא שירת בחזית ירושלים כמפקד כיתה. בתחילת שנות ה-60 היה ר"מ ומנהל חינוכי בישיבת מרום ציון בקריית נוער. 

לאחר מכן, ובעידודו של הרב משה צבי נריה, ראש ישיבות בני עקיבא, פתח בנתניה ישיבה תיכונית, המשתייכת לרשת בני עקיבא. בסוף 1969 הועמד בראש רשימה משותפת של אגודת ישראל וחלק מהמפד"ל למועצת עיריית נתניה וזכה בשני מנדטים.

בחנוכה תשל"ב נהרג אחיו הבכור, הרב שלמה קוק, רבה של רחובות, בתאונת דרכים, עם אשתו ושניים מבניו. בעקבות האסון נקרא הרב קוק למלא את מקומו של אחיו כרבה של העיר רחובות, משרה שבה כיהן עד היום.

הרב הראשי יצחק יוסף אמר: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן רבני ישראל רבה של רחובות ולשעבר חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל עשרות בשנים הרה״ג רבי שמחה הכהן קוק זצ״ל שהנהיג את עדתו ביד רמה ועמד בעוז ותעצומות לביצור חומות הדת ולימין הרבנות משך כל שנות כהונתו המפוארות. עולם הרבנות יחסר את אחד מגדולי מגיניו ופאר גידוליו, תנחומינו למשפחתו הרוממה תלמידי חכמים מופלגים ההולכים בדרכו".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן ספד: "הרב שמחה הכהן קוק, שהיה הרב הראשי ועמד בראש בתי הדין ברחובות במשך שנים רבות, היה מן הדמויות הבולטות וממעצבי פני מערכת הדיינות והרבנות בדורנו. הרב קוק זצ"ל שהיה נצר לשושלת רבנים, היה מקובל על כל גווני העולם הרבני ועולם התורה. חבל על דאבדין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן