אולי גם העיר שלכם ברשימה: עשרות גנים ייסגרו בשנה הבאה

מחסור חמור בכוח אדם יוביל לכך שגני ילדים רבים בערים שונות ברחבי הארץ ייסגרו בשנת הלימודים ה'תשפ"ג. ילדים שיימצאו ללא גן יצטרפו לגנים אחרים, וכפועל יוצא הצפיפות באותם גנים תעלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/22 22:27 כב באייר התשפב

אולי גם העיר שלכם ברשימה: עשרות גנים ייסגרו בשנה הבאה
גן ילדים במושב ישרש, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בשל מחסור חמור בגננות, גנים רבים בערים שונות ברחבי הארץ צפויים להיסגר בשנת הלימודים תשפ"ג. על פי הפרסום הערב ב"חדשות 12", במשרד החינוך מסבירים את הסגירה הצפויה של הגנים בשל מחסור של מאות גננות וברשויות המקומיות חסרות סייעות רבות. הילדים שיימצאו ללא גן יצטרפו לגנים אחרים, וכפועל יוצא הצפיפות באותם גנים תעלה.

רשימת הערים בהם יסגרו גנים בשנה הבאה נכון להיום:

  • נתניה - 20 גנים
  • כפר סבא - 15
  • רמלה - 9 
  • ראשון לציון - 8
  • נס ציונה - 9 גנים.

המחסור בכוח אדם בגני הילדים ומעונות היום אינו דבר חדש. בחודש אוגוסט 2021 מאות עובדות של מערך מעונות הפגינו במחאה על מחסור חמור בכוח אדם ודרשו תוספת תקציבית כדי להתגבר על פערי השכר. במעונות היום סובלים ממחסור של מאות עובדות בעקבות השכר הנמוך, יש צפיפות רבה ונטישה של מטפלות מחנכות את המערכת. 

נציין כי על פי נתונים שהתפרסמו ב"חדשות 12", בשנה הבאה יש צפי למחסור של 694 גננות, 2,512 מורים בבתי הספר היסודיים ו-1,370 מורים ומורות בחטיבות הביניים והתיכונים. המספרים לא כוללים בתוכם את אנשי החינוך שישהו בשנת שבתון, חל"ת או לפנסיה. 7,320 מורים ביקשו לא ללמד בשנת הלימודים הבאה, כמחצית מהבקשות האלו כבר אושרו. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן