חשד להרעלת מזון נוספת: 4 דיירי מעון חוסים הובהלו למיון

ארבעה דיירים במעון החוסים "נווה רם" במועצה המקומית רכסים פונו למיון לאחר שחשו רע בבטנם. במשרד הרווחה לא ממהרים לקבוע כי מדובר בהרעלת מזון

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 08:26 כא באייר התשפב

חשד להרעלת מזון נוספת: 4 דיירי מעון חוסים הובהלו למיון
מיון, אילוסטרציה., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת החודש מצאו את מותם שלושה דיירים מהוסטל "בית דפנה" שבעיר חולון בעקבות הרעלת מזון. הבוקר (א') מאשר משרד הרווחה: ארבעה דיירים במעון החוסים "נווה רם" במועצה המקומית רכסים שבעמק זבולון, פונו למיון לאחר שחשו רע בבטנם. אנשי המשרד לא ממהרים לקבוע כי מדובר בהרעלת מזון.

במשרד הרווחה ציינו כי הארבעה נשלחו לבדיקה מקיפה ובהמשך הוחזרו למעון והם חשים טוב. משפחות הדיירים עודכנו מיד עם פינוי בני משפחתם למיון, והאירוע דווח גם למשרד הבריאות. בניגוד לטענת משרד הרווחה, כך טוענים משפחות הדיירים, הגיעו שישה דיירים למיון, ולא ארבעה, בעקבות "בשר מקולקל שאכלו במעון".

היום תיערך בדיקה במטרה לברר את נסיבות האירוע. במשרד הרווחה אמרו כי ככל שיתברר שבמעון לא פעלו על פי הנחיות המשרד, הם יפעלו בהתאם. עוד ציינו במשרד כי מנהלת המחוז במשרד הרווחה והרופאה הראשית ליוו את המסגרת הדיירים במהלך כל סוף השבוע.

שלושה שבועות חלפו משלושת מקרי המוות בהוסטל "בית דפנה", ונראה שהלקחים לא נלמדו כראוי. ממעון בית דפנה נמסר בתגובה לאחר פרסום שלושת מקרי המוות הקשים: "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרד הרווחה והבריאות על מנת לאתר את הסיבה לאירוע המצער. בשלב ראשון ומיידי, נסגר המטבח הקיים והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים".