שבים מחו"ל? אבעבועות הקוף: משרד הבריאות עם הודעה חשובה לציבור

מקרה ראשון של אבעבועות הקוף זוהה בארצות הברית, עשרות מקרים של המחלה זוהו בספרד ופורטוגל, ובבריטניה נמצאו שבעה מקרים | משרד הבריאות: "בישראל לא דווח עד כה על מקרה של אדם שחלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/22 22:56 יח באייר התשפב

אבעבועות הקוף: משרד הבריאות עם הודעה חשובה לציבור
monkeypox, צילום: shutterstock

בימים האחרונים דווחו כ-50 מקרים של אבעבועות הקוף (monkeypox) בעולם, ומקרים נוספים נמצאים בבדיקה. משרד הבריאות עוקב אחר המידע ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות.

"בישראל לא דווח עד כה על מקרה של אדם שחלה", נמסר הערב (ה') ממשרד הבריאות. הערב פרסם משרד הבריאות הנחיות לצוותים רפואיים להעלאת מודעות למחלה, ובהודעה לציבור נכתב: "משרד הבריאות קורא לאדם שחזר מחו"ל ופיתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא/ה המטפל/ת".

מקרה ראשון של אבעבועות הקוף (monkeypox) זוהה בארצות הברית, כך הודיע אמש (ד') משרד הבריאות של מסצ'וסטס. מדובר בגבר שנסע מארצות הברית לקנדה, הוא אושפז אך הוא במצב טוב.  אירופה הקדימה את ארצות הברית, ובתקופה האחרונה זוהו עשרות מקרים של המחלה בספרד ופורטוגל, כאשר שתי ההתפרצויות היו מרוכזות באזור מדריד וליסבון. רשויות הבריאות הבריטיות אמרו כי גילו שבעה מקרים עד כה החודש.

אז מה זה אבעבועות הקוף?

מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית העלולה לעבור ממכרסמים וקופים וכן לעבור במגע קרוב בין בני אדם. המחלה  מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של קשרי לימפה. המחלה היא זיהומית ודומה לאבעבועות רוח. דרך ההתפשטות שלה היא בעיקר מהתעסקות בבשר של מיני חיות בר, נשיכת חיה או שריטה, נוזלי גוף, חפצים מזוהמים או מגע קרוב עם אדם נגוע.

הדעה הרווחת כיום היא שחיסון נגד אבעבועות שחורות מונע את אבעבועות הקוף בשנת 2019 אושר חיסון למחלה בארצות הברית. הסיכון למוות אצל הנדבקים הוא עד 10% ואין תרופה ידועה היום למחלה.

מה אנחנו יודעים על אבעבועות הקוף?