הילולת הרשב"י במירון | צפו בשידור הישיר

ל"ג בעומר נפתח רשמית בהר מירון עם ההדלקה של האדמו"ר מבויאן, ואחרי שעשרות אוטובוסים עוכבו בדרכם להר, אירוע ההדלקה הסתיים והחסידים עושים את דרכם החוצה כדי לאפשר כניסת מתפללים נוספים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 20:06 יז באייר התשפב

הילולת הרשב"י במירון | צפו בשידור הישיר
אלפי מתפללים הגיעו להר, צילום: מטה ההסברה למירון

כל העיניים נשואות הערב למקום אחד: הילולת הרשב"י בהר מירון. שנה אחרי האסון הקשה שגבה את חייהם של 45 קורבנות, וחודשים רבים של הפקת לקחים והכנת האזור לאלפי המתפללים שיגיעו הערב לציון רבי שמעון בר יוחאי, נראה כי כולם מייחלים לכך שהלילה יעבור בשלום.

21:40: 
ראשי חסידות בויאן שמעו כי עשרות אוטובוסים מעוכבים בחניוני הויסות בשל התפוסה המלאה בהר, והחליטו על קיצור ההדלקה במטרה לאפשר למתפללים נוספים להגיע להר. המארגנים ביקשו מהחסידים לצאת מהמקום בצורה בטוחה ומסודרת ולאחר מכן עשרות אוטובוסים החלו לעשות את דרכם מהחניונים אל מירון. 

21:15:
מתחם ההילולה הגיע לתפוסה מלאה ובהתייעצות משותפת של מפקד מחוז צפון והפרוייקטור טסלר הוחלט על עצירת המתנה של האוטובוסים הממתינים בחניוני ויסות. ולאחר הערכת מצב שוחררו 20 אוטובוסים להמשך הדרך למירון. "בטיחות החוגגים חשובה לנו ואנו מתנצלים בפני הממתינים", אמרו במטה ההסברה.

20:15:
לא נרשמו אירועים חריגים. צוותי מד"א טיפלו במרפאות במספר משתתפים בודדים שחשו ברע והתייבשו, מתוכם שניים שפונו להמשך בדיקות בבית החולים. צוותי מגן דוד אדום המאבטחים את ההילולה במירון פרוסים על ההר, בחניונים ובצירי ההגעה על מנת לאבטח רפואית את אלפי המתפללים בהילולת הרשב"י במירון.

על ההר נמצא כעת סגן שר הדתות מתן כהנא, שתידרך את הכוחות משעות הבוקר וסקר את ההכנות האחרונות להילולה. בהערכת מצב אחרונה שנערכה לפני שעה קלה במקום, אמר כהנא כי יש לשים דגש ולהבדיל בין המתפללים שהגיעו כדי לשמוח בשמחת הרשב"י ובין הקיצוניים שעלו להר כדי להפריע וליצור פרובוקציות.

לקראת הילולת ל"ג בעומר במירון, הודיע היום (ד') שר התקשורת יועז הנדל על הפקת לקחים משמעותית מהאסון שאירע בשנה שעברה: "נערכנו עם חברות הסלולר לתגבור שירותי התקשורת תוך מוכנות לחירום. אחד הכלים שהכנסנו הוא קדימות לרשתות התקשורת של כוחות הביטחון באופן אוטומטי והוספנו אתרי סלולר כדי למנוע קריסה. קורא לקהל להישמע למשטרה, שנעבור את הלילה בשלום", הוסיף הנדל.