הרב שמואל אליהו מסביר את הריקוד עם מתן כהנא: "לא מתיר לשדר לו שנאה"

רבה של צפת נפגש עם סגן שר הדתות בהוצאת ספר תורה בעיר לקראת חגיגות ל"ג בעומר, והסביר מדוע לא עזב את המקום: "אנחנו מנסים לתקן את החטא של כ"ד אלף תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה. תנהלו את המחלוקות שלכם בכבוד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 19:45 יז באייר התשפב

הרב שמואל אליהו מסביר את הריקוד עם מתן כהנא: "לא מתיר לשדר לו שנאה"
סגן השר כהנא והרב שמואל אליהו בבית עבו, צילום: ללא

לקראת הילולת ל"ג בעומר במירון, הגיע היום (ד') הרב שמואל אליהו, רבה של צפת לבית עבו שבעיר, כדי להמשיך את המסורת ולפתוח את אירועי היום בתהלוכת ספר התורה מבית המשפחה זו השנה ה-189 ברציפות. מי שעוד הגיע לשם הוא סגן שר הדתות מתן כהנא, לו יש חילוקי דעות רבים עם הרב אליהו. 

הרב שמואל אליהו מספר כי רבים שאלו אותו מדוע שהה במחיצת סגן השר כהנא ולא עזב את המקום, ועל כך ענה כי, "התשובה היא שבל"ג בעומר אנחנו מנסים לתקן את החטא של כ"ד אלף תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה. רבי עקיבא אומר לתלמידיו החדשים; רבי שמעון ורבי יהודה ורבי מאיר וחבריהם 'בניי הראשונים לא מתו אלא שהיתה עיניהם צרה אלו לאלו, תנו דעתכם שלא תעשו כמעשיהם'. תנהלו את המחלוקות שלכם בכבוד".

"יש לי מחלוקת עם מתן כהנא ואמרתי לו את דעתי מספר פעמים שאני לא מסכים למהלכים שהוא עושה במשרד הדתות. ובמיוחד שהוא עושה אותה כנגד הרבנות הראשית לישראל אין להם סיכוי ובאמת הם לא צולחים. במיוחד יש לי ביקורת על הפרת ההבטחות של ימינה לבוחריהם, וביקורת על השותפות בממשלה שמביאה נזקים רבים לעם ישראל", הבהיר הרב שמואל אליהו אך הדגיש כי, "כל זה לא מתיר לשדר לו שנאה, בוודאי לא ברבים, במיוחד לא בשעת הוצאת ספר תורה בפתיחת חגיגות ל"ג בעומר שעוסקות בתיקון של שנאת חינם שהכחידה את 24 אלף התלמידים שלא ידעו איך לנהל מחלוקת בצורה נכונה".

"חייב אדם לומר את דעתו לחברו אם הוא חושב שחברו טועה ומזיק ומקלקל", המשיך רבה של צפת, "בוודאי אם שר בממשלה טועה בנושאים ציבוריים חובתנו לומר לו שהוא טועה. עם זאת חייבים לקיים ביחד עם זה את מה שאנחנו אומרים כל בוקר "הֲרֵינִי מְקַבֵּל עָלַי מִצְוַת עֲשֵֹה שֶׁל: וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, וַהֲרֵינִי אוֹהֵב כָּל אֶחָד מִבְּנֵי יִשְֹרָאֵל כְּנַפְשִׁי וּמְאוֹדִי".