ברית ערים נחתמה בין השומרון לאחד המחוזות הגדולים והעשירים בארה"ב

ברית ערים תאומות נחתמה בין מושל נסאו במדינת ניו יורק שבארה"ב לבין ראש מועצה אזורית שומרון הכוללת שיתופי פעולה בתחומים שונים. דגן: תשובה ניצחת ל BDS" חבר מועצת המחוז: "אנחנו אומרים לתושבי יו"ש: אתם לא לבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/22 11:31 טז באייר התשפב

ברית ערים נחתמה בין השומרון לאחד המחוזות הגדולים והעשירים בארה"ב
יוסי דגן ומושל נאסו , צילום: מועצה איזורית שומרון

במעמד מיוחד נחתם בסוף השבוע האחרון (חמישי) ברית ערים תואמות בין מועצה אזורית שומרון לבין מחוז נסאו במדינת ניו יורק שבארה"ב, אחד המחוזות הגדולים והעשירים בארה"ב המונה כמליון וחצי בני אדם ובו כ 6 אוניברסיטאות ומכללות.  ההסכם נחתם בתום ביקור של משלחת מהשומרון לארה"ב, בהובלת ראש המועצה יוסי דגן, ומרתון פגישות עם כ 20 מחברי הקונגרס האמריקני במטרה לייצר קבוצת לחץ כנגד פעילות הממשל האמריקני כנגד הבנייה ביו"ש.  

השומרון צופה על שדה התעופה הישראלי ולכן מסירת השטח האסטרטגי יסכן את כל מדינת ישראל

בטקס השתתפו מושל מחוז נסאו ברוס בלייקמן, חבר בית הנבחרים לשעבר מטעם מדינת ניו יורק דב הייקינד, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגן ראש המועצה דוידי בן ציון. החתימה על הצהרת ברית הערים התאומות בין מחוז נסאו לבין מועצה אזורית שומרון כוללת הסכם חילופי תעשייה, תרבות, חינוך ועוד בין שני הערים. נציין כי מדובר בהסכם המצטרף להסכמים נוספים שנחתמו בעבר עם ערים נוספות בניו יורק ובהם העיר המפסטד וכן עיר התיירות הוויז.

מושל מחוז נסאו ברוס בלייקמן אמר במהלך הטקס כי: "זהו אירוע משמח מאוד, זהו המשך של מהלך גדול שהתחלנו לפני שנים. חתמנו על ברית ערים תאומות בין העיר המפסטד לשומרון וכעת הרחבנו את הברית למחוז נסאו כולו. הייתי לי הזכות והכבוד לבקר בשומרון פעמים רבות ואני וראש מועצת שומרון יוסי דגן הפכנו לחברים מאוד טובים, במסעותיי לשומרון נחשפתי לקהילה המיוחדת שם ולעסקים, ואני אספר לכם את מה שלא מספרים בתקשורת. הוא כמה פלסטינים מועסקים באיזורי התעשייה ביהודה ושומרון ומרווחים שם פי 3 ממה שהיו מרוויחים ברשות הפלסטינית. ובכך הם נותנים הזדמנות כלכלית לשכניהם הערבים. כמי שעסק שנים בתחומי הבטחון, הדאיג אותי תמיד המיקום של השומרון ביחס לשאר ישראל. השומרון צופה על שדה התעופה הישראלי ולכן מסירת השטח האסטרטגי יסכן את כל מדינת ישראל. וזו אחת הסיבות שאני כ"כ תומך בשומרון". 

דגן: "אלו לא ימים קלים"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העניק מתנה למושל נאסו לאחר אירוע החתימה, חנוכייה שיוצרה בשומרון. דגן הודה לבלייקמן ואמר: "אני רוצה להודות לך על מנהיגותך, אתה ידיד אמיתי של ישראל ושל יהודה ושומרון". עוד הוסיף דגן: "אנחנו מתגוררים בלב ישראל. ביהודה ושומרון. במועצה אזורית שומרון יש לנו איזורי תעשייה,  בתי ספר, גני ילדים, חקלאות אוניברסיטה.  אבל לפני הכל אנחנו לא שוכחים שאנחנו בונים את ארץ התנ"ך.

"את ארצו של אברהם, יצחק, יעקב, יהשע בן נון, יוסף ואליהו הנביא, מתוך הרוח הזו אנחנו בונים את העתיד של הילדים שלנו, של מדינת ישראל ואני חושב גם של העולם, משום שלפני 2000 שנה, אמר הנביא ירמיהו את נבואת הגאולה ואמר: "עוד תטעי כרמים בהרי שומרון נטעו נוטעים וחיללו" והיום אנחנו, בונים שוב את הרי השומרון, ומגדלים את הענבים הטובים ביותר בעולם, ממנו מייצרים יין מהטובים בעולם. זוהי נבואת ירמיהו שמתגשמת בשומרון. אלו לא ימים קלים. אנחנו סובלים מהתקפות טרור וקמפיינים אנטישמים של ה bds, וגם עבורכם אלו ימים לא קלים.

"אולם אם אנחנו נעבוד יחד, אנחנו יכולים לנצח, משום שיש לנו ערכים משותפים. ולצערנו גם אויבים משותפים. אולם כשאני פועל יחד עם ידידי היקר ברוס ואתכם על הברית הזו, אנחנו מרגישים חזקים יותר. משום שיחד אנחנו יכולים לנצח. לנצח את הטרור ואת מלחמת השקרים הbds והדה לגיטימציה". 

"אנחנו אומרים היום לחצי מליון תושבי יהודה ושומרון: אתם לא לבד"

חבר בית הנבחרים של לשעבר של מדינת ניו יורק דב הייקינד ציין כי: "אנחנו מאוחדים עם תושבי מדינת ישראל ועם תושבי הקהילות ביהודה ושומרון. בשומרון יש ערים נפלאות עם אנשים נפלאים, המיוחדים ביותר שהייתם יכולים לפגוש. כך שהברית הזו היא חשובה. זה נקרא לעשות מעשה אמיתי. ואנחנו אומרים היום לחצי מליון תושבי יהודה ושומרון: אתם לא לבד".

סגן ראש המועצה דוידי בן ציון הודה למושל מחוז נסאו ואמר: "אנחנו מרגישים את החיבוק הגדול שלכם, בשומרון, אני מודה לכם על ההחלטה האמיצה לקיים את ברית הערים הזו".