"חוצפה מדרגה ראשונה": באלקנה מתנגדים לביקור בנט שהגיב בצעד מפתיע

ראש הממשלה יבקר מחר ביישוב, אך רבים מתושביו מתנגדים להגעתו וטוענים כי "הגעתו מבטאת מחילה על כל הפשעים שהוא עשה" | מתוך חשש לתמונות לא מחמיאות, הוחלט בסביבת בנט לסגור את האירוע לסיקור תקשורתי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/05/22 21:05 טו באייר התשפב

"חוצפה מדרגה ראשונה": באלקנה מתנגדים לביקור בנט שהגיב בצעד מפתיע
בנט, נמנע מעימות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט יגיע מחר (ג') לאלקנה לציון 45 שנים להקמת היישוב, בביקור ראשון בהתיישבות מאז נכנס לתפקידו. בהזמנה שהופצה בקרב ראשי היישוב, אנשי ציבור ורבנים צויין כי המפגש ייערך במבנה המועצה המקומית ב-10 בבוקר בנוכחות ראש המועצה אסף מינצר. מאז ההודעה על הגעת בנט לאלקנה, תושבים רבים מביעים את זעמם על האירוע ומפעילים לחץ במטרה למנוע את הדבר. ככל הנראה, במטרה להימנע מעימותים ומתמונות לא מחמיאות מהביקור החגיגי, הוחלט בסביבת ראש הממשלה לסגור את האירוע לסיקור תקשורתי. 

אחת ההודעות שהופצו בקרב התושבים וכללה חתימה על עצומה נגד הגעת ראש הממשלה ליישוב ציינה כי, "ביום שלישי הקרוב עומד לקרות משהו, שאת המחיר עליו כולנו נשלם כולנו ובריבית גבוהה.
נפתלי בנט, האדם שהפנה עורף לבוחריו בצורה הכי בוטה שיש, מנסה להתחבב מחדש על האנשים שנבגדו על ידו. בנט אמור להגיע לביקור סמלי באלקנה. הגעתו בעצם מבטאת קבלה ואף סוג של מחילה על כל הפשעים שהוא עשה", נאמר בהודעה. 

ההזמנה למפגש עם ראש הממשלה בנט

ההזמנה למפגש עם ראש הממשלה בנט צילום: דוברות אלקנה

"מלבד זאת שזו חוצפה מדרגה ראשונה, ואבסורד עצום שאנחנו נותנים לו דריסת רגל אצלנו, עיקר הבעיה לא טמון בכבוד המגזרי שלנו, אלא בנזק העצום שממשלת בנט עשתה ועודנה עושה", ציינו התושבים המתנגדים להגעת בנט והדגישו כי, "הביקור של בנט ביישוב כאילו מחפה על כל הפשעים, ואם לא תהיה מחאה חזקה מצדנו, זה כמו נותן גושפנקא להמון מהרוע שבו אנו כל כך נאבקים".

במקביל, תושבים רבים, בהם עשרות בני נוער ופעילי תנועת "פתאום קם העם" שהפגין בחודשים האחרונים אל מול בתיהם של חברי ימינה ניר אורבך, איילת שקד ועידית סילמן, מחו הערב בכניסה ליישוב ולאחר מכן המשיכו להפגנה מול ביתו של ראש המועצה מינצר וקראו לביטול הביקור.

ההפגנה המתוכננת מחר מול ביקור בנט

ההפגנה המתוכננת מחר מול ביקור בנט צילום: ללא

"כדי למנוע את הנזק שייווצר על ידי מסר מכיל רוע שכזה, אנחנו קוראים לכם לבוא איתנו להפגין", המשיכו מובילי המחאה, "לא ניתן לנפתלי בנט את הזכות להשתמש בנו עוד פעם. די לרפיסות. כשבנט יגיע לאלקנה, כולנו נדאג שהמסר שיועבר אליו ולתקשורת הוא של דחייה והתנגדות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן