הרב מהטכניון התנצל | יוראי להב הרצנו: אמשיך לפעול נגד הלה"טופוביה

רב בית הכנסת של הטכניון, הרב ד"ר אלעד דוקוב, התבטא לפני כשבועיים באופן חריג נגד הקהילה הגאה במוסד. היום הגיעה ההתנצלות: "אני מצטער ומתנצל" | חבר הכנסת מיש עתיד: "מצער שרק אחרי לחץ גדול שהפעלנו הרב אלעד דוקוב התנצל, טוב שעשה כך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/22 17:18 טו באייר התשפב

הרב מהטכניון התנצל | יוראי להב הרצנו: אמשיך לפעול נגד הלה"טופוביה
הטכניון, צילום: Hadas Parush/Flash90

הרב ד"ר אלעד דוקוב הוא רב בית הכנסת של הטכניון. לפני כשבועיים עורר הרב דוקוב סערה בשל דברים שכתב נגד קיום מסיבה של התא הגאה בטכניון. "הגסות והבוטות של המסיבה שאורגנה ביום שלישי היא בדיוק הרוח ההפוכה לכך". בהמשך כתב כי "העמידה האיתנה על הרוח היהודית בנושאים אלו לא קלה וב"ה לאורך השנים זכינו לשמור על הקמפוס עד כמה שניתן. לסיום כתב כי "כל מי שייקח חלק בלקדם ולקחת אחריות על הקמפוס תבוא עליו ברכת ה'". היום (ב') הרב דוקוב התנצל. 

 "הטכניון חורת על דגלו מאז יומו הראשון, להבטיח סביבת עבודה ולימודים שבה תרבות הדיבור וההתנהגות מכבדת כל אדם, ובפרט רואה ערך בטיפוח המגוון האנושי ונמנע מאפליה כלשהיא", כתב הרב והד"ר דוקוב. "כרב, מרצה, וכבוגר הטכניון אני מזדהה לחלוטין עם הדברים ופועל לאורך כל שנותיי בטכניון לקידום ערכים אלו, כדברי חז"ל: 'הוי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות'". 

עוד הוא כתב בהתנצלותו: "התנסחתי באופן שעלול להתפרש כאינו משקף את עמדתי וערכיי, ועל כך אני מצטער ומתנצל. למען הסר ספק, אני חוזר ומדגיש כי אני מתנגד לחלוטין ומגנה כל סוג של אלימות פיזית, מילולית, שיימינג וכדו', ומוקיע את אלו הפונים לאלימות כזו". 

לסיום קרא הרב דוקוב לפיוס ולשמירה על מרחב מכבד ובטוח. "בזאת אני מאמין וכך אמשיך לפעול, דלתי תמשיך להיות פתוחה לכל החפץ בכך. אעשה כל אשר לאל ידי על מנת להגן על גופם ורוחם של בני משפחת הטכניון, ובכללם בני הקהילה הגאה". 

יוראי להב הרצנו: "הסתה לאלימות ונשיא הטכניון צריך להעבירו מתפקידו"

מי שפעל בנושא הוא חבר הכנסת יוראי להב הרצנו. "מצער שרק אחרי לחץ גדול שהפעלנו על הטכניון, הרב אלעד דוקוב התנצל, אך טוב שעשה כך. אמשיך לעמוד על המשמר כדי לעקור מן השורש את הלה״טופוביה ולוודא שכל אדם במדינה מרגיש בטוח", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

עם פרסום הדברים לפני כשבועיים כתב להב הרצנו, כי "אסור לרב הטכניון לקרוא לסטודנטים 'לקחת אחריות על הקמפוס' ולשסותם כנגד סטודנטים מהקהילה הגאה רק בשל נטיית ליבם. זאת הסתה לאלימות ונשיא הטכניון צריך להעבירו מתפקידו. כך כתבתי היום לפרופ' אורי סיון, נשיא הטכניון. אני מצפה בכיליון עיניים לאירוע הגאווה השנתי בטכניון".

במכתבו לנשיא הטכניון, כתב הרצנו כי דבריו של הרב דוקוב גובלים בהסתה לאלימות. "הקהילה הגאה בישראל נלחמת מדי יום על הכרתה וזכויותיה והמאבק שלנו רחוק מלהסתיים. רבים מחברי הקהילה מפחדים לצאת מהארון בדיוק בגלל התבטאויות מסוג זה של הרב, והיחס הרך שהתבטאויות אלו מקבלות ממוסדות בכירים כמו הטכניון".

"בלתי מתקבל על הדעת שהתבטאויות של גורם רשמי בטכניון ייצרו סביבה עוינת ולא בטוחה עבור סטודנטים רק בשל נטיית לבם. לצערי, לא ידוע לי על צעדים משמעותיים שננקטו כנגד רב הטכניון ד"ר אלעד דוקוב. לא ייתכן אדם שמתבטא כך ימשיך לעבוד בכותלי הטכניון ואני קורא לך להעבירו מתפקידו".