בנט על הכשרת יישובי הבדואים בנגב: "אני גאה בזה - טוב להם וטוב לנו"

במליאה מתקיים דיון בהשתתפות ראש הממשלה זאת לאחר שנאספו 40 חתימות של חברי הכנסת, המחייבות אותו להגיע | בנט: "חזון האופוזיציה הוא בחירות, בחירות, בחירות". נתניהו: "אני אומר לך נפתלי - חיים של מדינה הם לא ניסוי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/05/22 17:15 טו באייר התשפב

בנט על הכשרת יישובי הבדואים בנגב: "אני גאה בזה -  טוב להם וטוב לנו"
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

ראש הממשלה נפתלי בנט התייצב היום (ב') בכנסת לדיון בנוכחותו בנושא "העלייה במקרי הטרור החקלאי ברחבי ישראל ובמיוחד בצפון הארץ, וגביית דמי חסות מבעלי העסקים ברחבי ישראל", זאת לאחר שנאספו 40 חתימות של חברי הכנסת, המחייבות אותו להגיע למליאה, ביוזמת מפלגת הליכוד. בנט נאם במליאה, ולאחר שסיים את דבריו ירד מהדוכן לקול קריאות "לך" של חברי אופוזיציה.

בנט: "חזון האופוזיציה הוא בחירות, בחירות, בחירות"

בנט התייחס לשיח עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס לפני הקמת הממשלה: "נפגשנו בחדר ואמרתי, אני לא מכיר אותך אבל שמעתי את מה שהוא אומר והחזון שלו היה - איך אנחנו, אזרחים במדינת ישראל - יכולים להסתדר ולהציג חזון של שיתוף פעולה ולא כזה של צרחות".

בהמשך התייחס בנט לסיכומים עם רע"מ לגבי הסדרת היישובים בנגב: "הרעיון הוא לקבע מספר יישובים חוקיים ולעבור בהסכמה ממקום לא חוקי למקום חוקי. אני גאה בזה. זה טוב להם וטוב לנו. מה אתם קופצים?". חבר הכנסת איתמר בן גביר קרא לבנט במליאה: "למה לא הגעת להסתכל ליתומים של נעם רז בעיניים?" בנט אמר בתגובה: "אתה לא היית לוחם, מי אתה בכלל".

במשך דבריו אמר בנט כי יש נגד הממשלה קואליציה המורכבת מביבי, עודה ובן גביר: "חזון האופוזיציה הוא בחירות, בחירות, בחירות ועוד בחירות - זה לא חזון. יש קואליציה נגדנו - קואליציית איימן עודה-בן גביר-ביבי. זו אותה קואליציה שהייתה צריכה לדאוג למלגות ממדים ללימודים. אתם לא מתביישים? חוק טוב לסטודנטים, ללוחמים. אבל לא. בשביל הפוליטיקה, ביבי-עודה-בן גביר משתפים פעולה. זו הקואליציה החדשה". 

בנט לבן גביר: "אתה לא היית לוחם, מי אתה בכלל"

נתניהו: "היום צריך אומץ כדי להניף את דגל ישראל"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן הנואמים במליאה, ואמר: "אלו הם ימים אדומים שבהם נחצים קווים אדומים. הטרור מרים ראש, הוא גובה קורבנות, הוא פוגע באזרחים נפלאים ובאנשי ונשות כוחות הביטחון האמיצים שמגינים עלינו. ביניהם לוחם הימ״מ הנועז נועם רז, הי״ד, ממייסדי היישוב קידה בחבל בנימין. אני מבקש לשלוח את תנחומים למשפחתו האבלה".

"כולנו רואים את שילהוב היצרים של מבקשי נפשנו. את הקריאות 'בדם ובאש את היהודים נגרש'. את החולצות עם הדפסי הרובים. את דגלי אש״ף בשער יפו בירושלים, בממילא בירושלים, במרכז לוד, בלב עכו. כולנו ראינו גם את תהלוכת הענק של הנכבה באוניברסיטת תל אביב, בלב תל אביב. ונערה אחת, צעירה, אמיצה, צריכה להיות אמיצה כדי להניף את דגל ישראל. היום צריך אומץ כדי להניף את דגל ישראל! זה מה שקורה עכשיו במדינת ישראל".

"צבר האירועים המבישים הללו איננו מקרי, הוא נובע מהחולשה התהומית של ממשלת ההונאה והכניעה. האויבים שלנו פתאום אינם מפחדים, הם מרגישים את החולשה, את האפסות שלכם, ולא רק הם. כל אזרחי ישראל מרגישים את הרפיסות של הממשלה, את הרפיון שלה, את ההפקרות שלה". 

נתניהו האשים כי ראש הממשלה עושה ניסויים: "נפתלי בנט, אתה יכול להמשיך לשוחח עם ראש הממשלה הרזרבי, אבל כשאתה הקמת את ממשלת ההונאה שלך, שתזכר ולא לטובה, אתה אמרת: 'אנחנו עושים פה ניסוי'. אז אני אומר לך נפתלי - חיים של מדינה הם לא ניסוי, חיים של אנשים הם לא ניסוי. כולם יודעים שהניסוי הזה לא הצליח, שהוא נכשל כישלון מוחלט. אתם מהמרים על החיים של כולנו וכולנו משלמים את המחיר. וכמו מהמרים אובססיביים אתם לא יודעים מתי להפסיק. בנט, כל אלה שמסביבך רואים זאת. הם קופצים מסיפון הטיטאניק, או נדחפים מהסיפון".

דיון כמו שמתקיים היום במליאה, ניתן לקיים אחת לחודש. על פי חוק יסוד הממשלה בדיון שכזה צריכים להיות נוכחים גם ראש הממשלה וגם ראש האופוזיציה.