עם נשקים שלופים: תהלוכת מחאה על מותו של דאוד זביידי

אחיו של המחבל זכריה זביידי, דאוד מת בביה"ח רמב"ם אחרי שנפצע במהלך מעצר מבוקשים ביום שישי | בג'נין התקיימה תהלוכה של רעולי פנים עם עשרות כלי נשק כתגובה למותו "יש להשיב על פשעיה של ישראל"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/05/22 07:20 טו באייר התשפב

עם נשקים שלופים: תהלוכת מחאה על מותו של דאוד זביידי
זכרייה זביידי. ארכיון, צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

ג'נין: אמש (א') נערכה תהלוכה לציון מותו של אחיו זכריה זביידי, דאוד זביידי. באירוע השתתפו המונים שהניפו באוויר את רובים וכלי נשק. בתיעוד נראים עשרות הולכים בתהלוכה עם נשקים שלופים. "ברוח, בדם, נפדה אותך דאוד", צעקו המשתתפים.

כזכור, זביידי מת אמש מפצעיו בבית החולים רמב"ם שבחיפה, לאחר שנפצע ביום שישי בפעילות כוחות הביטחון בג'נין למעצר המבוקש מחמוד אל-דבעי. 

"ההתנגדות החמושה היא הדרך להשיב על פשעיה של ישראל"

הזרוע הצבאית של פתח בג'נין, גדודי חללי אל אקצא, הודיעה מצידה כי זביידי היה אחד מבכיריה והבהירה כי "ההתנגדות החמושה היא הדרך להשיב על פשעיה של ישראל והדרך הקצרה ביותר שתוביל לשחרור העם הפלסטיני".

חמאס התייחס למותו ובהודעה שפרסם נאמר כי "הפשעים של ישראל נגד העם הפלסטיני, המעצרים וההתנקשויות, רק תורמים לאיתנותו ולנחישותו של העם הפלסטיני בהליכתו בדרך ההתנגדות, תוך הגנה על זכויותיו הלגיטימיות עד שחרור האדמה והמקומות הקדושים לו". בהלוויה השתתף גם וביניהם אביו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף שבתל אביב בחודש שעבר.

בפעילות בה נפצע זביידי נהרג לוחם הימ"מ נעם רז, ממקימי היישוב קידה בבנימין. הותיר אחריו אשה 6 ילדים. אמש התקיימה הלוויתו של הלוחם.

נעם רז ז"ל

נעם רז ז"ל צילום: באדיבות המשפחה