שימו לב: הנחיות ל"ג בעומר לתושבי ירושלים

מתכננים להדליק מדורות? אספתם קרשים ותיאמתם עם חברים בעמק המצלבה? שימו לב לשורת ההוראות שמפרסמת העירייה בהן אחריות מבוגרים על המדורות, תשומת לב לבעלי חיים וחומרים לא מתכלים וכיבוי מוחלט של האש

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/22 15:52 יד באייר התשפב

שימו לב: הנחיות ל"ג בעומר לתושבי ירושלים
מדורת ל"ג בעומר בירושלים, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת ל"ג בעומר שיצויין ברחבי ישראל במדורות בלילה שבין רביעי לחמישי, עיריית ירושלים ממשיכה להיערך ןלהכשיר שטחים להקמת המדורות. בנוסף התפרסמו שורת הנחיות והוראות בטיחות בנוגע להדלקת האש והשמירה על הסביבה.

הכשרת שטחי המדורות כוללת ניכוש צמחייה, תיחום המדורות והתאמת השטחים לאנשים עם  מוגבלויות וצרכים מיוחדים, שיוכלו ליטול חלק ולהשתתף בחגיגות. כמו כן, יותאם השטח לרכבי כיבוי וחירום שישהו במקום בעת הדלקת האש.

עיריית ירושלים קוראת לתושבים להסתפק במדורות קטנות, להימנע מפגיעה בצמחיה, לשמור על איכות הסביבה, בעלי החיים, ערכי הטבע והגנים ברחבי העיר, לא לשרוף חומרים דליקים כמו מכלי פלסטיק, סוללות, מכלי תרסיס, חלקי עץ מצופים בפורמייקה ועוד, ומבקשת לשים לב כי במקום לא מסתובבים צבים וזוחלים אחרים העלולים להישרף.

העירייה מזכירה לציבור החוגג, כי יש לקבוע את מיקום המדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים, ובמרחק ביטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה. אין  להדליק מדורות בסמוך למתקני החשמל או מתחת לקווי חשמל, בסמוך לבלוני גז, מכלי סולר, נפט או כל חומר בעירה אחר. בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, לאסוף את האשפה ולפנותה לפחי אשפה ומחזור מסודרים.

מערך כבאות והצלה במחוז ירושלים נערך בכוחות גדולים מהרגיל והמשמרות יתוגברו בכוח אדם נוסף. לפני הדלקת המדורות ייצאו לסיורים מוקדמים עם נציגי הפיקוח העירוני, מחלקת הגננות ונציגי המשטרה בכל השכונות והמקומות בהם ידליקו מדורות. הכבאים ייתנו הנחיות לחוגגים לשם אבטחה ולמניעת סכנות לנפש ורכוש.

העירייה קוראת לתושבים לא לתת לילדים להדליק את המדורות. הדלקת האש תתבצע אך ורק על-ידי אדם מבוגר שיהיה אחראי וישגיח על הילדים. ההדלקה תתבצע באמצעות גפרורים או מצת וניירות ולהימנע משימוש בחומרים דליקים, הבערת מנגלים שלא על פי הכללים, משחקי קפיצה מעל המדורות, השלכת תרסיסים לאש ועוד.

בשירותי הכיבוי ממליצים גם לנעול נעליים סגורות, ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה מתאימה להגנה על הגוף מפני גיצים וגחלים, וכן מעקיצות זוחלים ושרצים ארסיים הנמשכים אל חום המדורה. במקרים בהם אוחזת אש בבגדים, יש לשכב מיד על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים, אם ישנה שמיכה/מגבת גדולה/או בגד  יש לעטוף את הנפגע.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "חג שמח ובטוח לכל תושבי ירושלים. אנא שימו לב ושימרו על כללי הבטיחות באזורי הדלקות המדורות למען ביטחונכם וביטחון ילדיכם".

תת טפסר אייל כהן מפקד מחוז ירושלים בפועל אמר: "מערך כבאות והצלה ערוך בכוננות ומוכנות מבצעית גבוהה כדי לקדם מענה מציל חיים בכל שריפה ואירוע. בשל הסכנות והאיומים הרבים לביטחון הציבור, הדלקת המדורות מותרת בשטחים מוסדרים שאושרו ע"י הרשויות בלבד. ניתן לחגוג, לקיים את המסורת וגם לגלות אחריות וזהירות, זאת במידה ומזג האוויר יהיה נוח ולא יצא צו נציב האוסר על הדלקת מדורות. שיתוף הפעולה של הציבור חיוני למניעת פגיעות מיותרות בנפש, ברכוש ובסביבה. בחודשים אלה אשתקד הרי ירושלים ידעו שריפות רחבות היקף שפרצו כתוצאה מרשלנותם של אנשים שנהגו בחוסר אחריות בעת שהדליקו מדורות. אנא עזרו לנו לשמור עליכם ועל הסביבה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן