השופט נזף במשטרה: צעיר חרדי טבל במעיין בערב שבת והושם במעצר

נשיא בית המשפט השלום בירושלים דחה בקשה של המשטרה להאריך מעצר של צעיר מביתר עילית שיצא לטבול בערב שבת במעיין סמוך | עו"ד נתי רום מארגון חוננו: "ישנם בכירים במשטרה עסוקים בהתנכלות מכוונת במקום במלחמה בטרור הקשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/05/22 09:30 יד באייר התשפב

השופט נזף במשטרה: צעיר חרדי טבל במעיין בערב שבת והושם במעצר
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צעיר חרדי תושב העיר ביתר עלית, ישב במשך שבת שלמה במעצר מכיוון שיצא מחוץ לעיר במטרה לטבול לפני שבת במעיין סמוך, הנמצא בשטח אסור לכניסת ישראלים. במוצאי השבת פנתה המשטרה לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו של הנער בארבעה ימים נוספים, אלא שהשופט הורה לשחררו ללא תנאים ונזף במשטרת מחוז ש"י.

האירוע התרחש ביום שישי האחרון כאשר מספר שעות לפני שבת יצאו שני צעירים מהעיר ביתר עלית לעבר מעיין סמוך שנמצא מחוץ לגדר. השניים זוהו על ידי כוחות הביטחון שהזמינו את המשטרה למקום במטרה לבדוק במה מדובר. אחד הצעירים הצליח לברוח בעוד השני, בן 21, נעצר בטענה שהזיק לגדר והשיג גבול לשטח פלשתיני שהכניסה אליו אסורה. כאמור, הצעיר נלקח לחקירה ומעצר ושהה שם כל השבת ללא שהורשה לו מפגש עם עו"ד.

ביתר עילית

ביתר עילית | צילום: Gershon Elinson/Flash90

בדיון שנערך בבית המשפט השלום בירושלים בצאת השבת טענה המשטרה כי בגלל המצב הביטחוני הרגיש, הימצאות של יהודים בשטח יכולה לעלות למסוכנות כלפי הציבור בכלל. יצוין כי לצעיר אין עבר של עברות פליליות, עם זאת בדיון ניסו במשטרה לטעון שיש להם חשד כזה, אך לא הסכימו להביא ראיות לכך. כמו כן ביקשו במשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים.

במהלך הדיון טען עו"ד נתי רום, המייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו כי התנהלות המשטרה היא פגיעה קשה בייצוג הנער. עו"ד רום סיפר במהלך הדיון כיצד לא נתנו לו לדבר עם הצעיר לפני כניסת השבת ובכך מנעו ממנו ייצוג הולם. כמו כן הוא טען כי אין שום עבירה במעשיו של הצעיר והגדר המדוברת היא של הישוב ביתר ומותר לאדם להגיע למעיין לטבול לפני שבת ולא מדובר באירוע פלילי או בעייתי.

עו"ד נתי רום |

עו"ד נתי רום | צילום: חוננו

"שהות של יהודי בנקודה זו אין בה כדי להוות חשש למסוכנות כלפי הציבור בכלל"

בהחלטה כתב נשיא בית המשפט השלום בירושלים, השופט שמואל הרבסט, כי מוטב היה והבקשה להארכת המעצר כלל לא הייתה מודשת. לטענת השופט האמירה של נציג המשטרה כי‏ נוכחות יהודים בשטח יכולה לעלות חשש למסוכנות כלפי הציבור הכללי, אינה מובנת לו. עוד כתב השופט כי ‏"עיון במגילת העצמאות מלמד כי מדובר במדינה יהודית אשר קמה עבור העם היהודי, שהות של יהודי בנקודה זו אין בה כדי להוות חשש למסוכנות כלפי הציבור בכלל". לאור כך הורה השופט לשחרר את הצעיר לביתו ללא תנאים ואף דחה את בקשת המשטרה לעיכוב ביצוע.

עו"ד נתי רום שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו, אמר לאחר הדיון כי לצערו אנו עדים פעם נוספת לבלבול הקיים במשטרה. "בתקופה מורכבת של טרור וחוסר בסד"כ, עסוקים במשטרה במעצר של צעיר שכל חטאו זה שיצא לטבול לפני שבת. ישנם בכירים במשטרה שעוד לא הבינו את המציאות החדשה כאן במדינת היהודים, ועדיין עסוקים בהתנכלות מכוונת במקום במלחמה בטרור הקשה שמורגש ברחובות מדינת ישראל. כולי תקווה שהם יתעוררו מהר ויתחילו לטפל בעיקר, לפני שיהיה מאוחר מידי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן