שריפות קוצים גדולות בגולן ובקרית שמונה | הצתה סמוך לציפורי

14 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע צוותים מתחנות שכנות פועלים משעות הלילה בשתי שריפות גדולות במרחב התחנה. שריפה אחת באזור חד-נס והירדן ההררי וזירה שניה באזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה | בנוסף: הצתה סמוך לציפורי

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/22 07:56 יד באייר התשפב

שריפות קוצים גדולות בגולן ובקרית שמונה | הצתה סמוך לציפורי
השריפה באזור חד נס, צילום: כב"ה צפון

החל משעות הלילה (ש') פועלים 14 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע צוותים מתחנות שכנות בשתי שריפות גדולות במרחב התחנה.

שריפה אחת באזור חד-נס והירדן ההררי, שם לוחמי-האש בסיוע רשות הטבע והגנים בלמו את האש מלהגיע ליישוב חד-נס. בשלב זה הוזנקה טייסת הכיבוי לסייע לכוחות בשטח. ארבעה מטוסים מטייסת הכיבוי ״אלעד״ פועלים נכון לשעה 7:40 במאמצי השריפה בחד נס. 

https://youtube.com/shorts/NhBhGkiXssc

בזירה שניה באזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה פרצה שריפת קוצים שהתפשטה בחסות הרוחות וסיכנה את המפעלים והעסקים. צוותים של לוחמי-האש במאמץ לבלום את הלהבות.

קרית שמונה

קרית שמונה צילום: כב"ה צפון

מפקד תחנת גליל גולן, טפסר משנה נתן בן שימול: "החל משעות הלילה המאוחרות, כלל צוותי הכיבוי במרחב גליל גולן פעלו באירועי שריפות בגזרה שהתפתחו בחסות מזג האוויר והרוחות העזות במרחב. כרגע צוותי הכיבוי פועלים ב-2 אירועים: בחד נס ברמת הגולן ובאזור התעשייה בקריית שמונה".

"מי שעושה את זה לא אוהב את השטח ולא את האדמה"

העיתונאי יאיר קראוס דיווח הלילה על הצתה נרחבת, כך על פי החשד, במספר מוקדים בסמוך לציפורי בשטחי המרעה של חיים זילברמן, אביו של יואל, יו"ר ארגון "השומר החדש". כעבור כשעה עדכן יואל בחשבון הפייסבוק שלו על אירוע ההצתה הלילה בגליל: "אני עכשיו בשטחי המרעה של אבא שלי, שטח ענק שמאכיל את הפרות בחודשי הקיץ. השטח ספג עשרות הצתות והנה הנבלות פעם נוספת. כואב הלב על כל השטח והאדמה - מי שעושה את זה לא אוהב את השטח ולא את האדמה. נמשיך לשמור עליה".

חבר הכנסת אופיר סופר, הגיע לזירת ההצתה ואמר: "המאבק בגליל ובשאר חלקי ארצנו, הוא מאבק לאומי וחייבים להכיר בכך ולטפל בהתאם!".