סקר טרור בערי ישראל: הרוב לא מרוצים מתגובת הממשלה

פיגועים קשים גבו את חייהם של אזרחים רבים במהלך השבועות האחרונים ומסקר שנערך נראה כי מרבית הציבור לא מרוצה מתגובת הממשלה | מיעוט מאמין לסילמן שפרשה מהקואליציה עקב מניעים אידיאולוגיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/22 22:21 יג באייר התשפב

טרור בערי ישראל: הרוב לא מרוצים מתגובת הממשלה
חיילים בפעילות במהלך מבצע "שובר גלים", צילום: דובר צה"ל

ממשלת ישראל ה-36 בראשות נפתלי בנט ידעה טלטלות עוד מהרגע הראשון להקמתה. הקואליציה המורכבת ממפלגות מכל קצוות הקשת הפוליטית בקושי ידעה מנוחה. עם הודעתה של חברת ימינה עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה לפני מספר שבועות, מהומות הערבים בהר הבית שהובילו לאיומים של רע"מ וגם גל הטרור שגבה את חייהם של עשרות אזרחים ועורר ביקורת ממי שציפה לתגובה חריפה יותר אל מול האיומים בשטח. 

סקר חדשות 12 שפורסם הערב (שבת) בתוכנית פגוש את העיתונות בחן את עמדת הציבור לאור האירועים האחרונים, וממנו עולה כי על אף הטלטלות שלא פוסקות, מרבית המשיבים, 68%, לא שינו את עמדתם הפוליטית ויבחרו להצביע בבחירות הבאות לאותה המפלגה. 

זירת הפיגוע באלעד

זירת הפיגוע באלעד צילום: Yossi Aloni/Flash90

עידית סילמן פרשה ממניעים פוליטיים

הסקר, שנערך על ידי מנו גבע ממכון מדגם בשיתוף ipanel, בחן גם את החלופות של גוש ימין חדש בקואליציה. במענה לשאלה, "למי תצביע אם מפלגות הימין בקואליציה יתמודדו יחד"? הביע הרוב את תמיכתו בראש הממשלה המכהן, 20% הצביעו לנפתלי בנט, 19% הצביעו לגדעון סער ו-15% הצביעו לאביגדור ליברמן, 40%- לא יודעים. 

גל הטרור שפשט בערי ישראל וגבה את חייהם של עשרות אזרחים בפיגועים רצחניים השפיע גם על היחס בציבור כלפי הממשלה, ומהסקר עולה כי 57% מאוכזבים מתפקוד הממשלה נוכח גל הטרור, לעומת 325 בלבד שדווקא מרוצים. 

חברת הכנסת מימינה, עידית סילמן, כבר אינה חלק מהקואליציה אותה מנהל יו"ר מפלגתה נפתלי בנט, ולאחר שהצהירה כי עזבה עקב חוסר הסכמה אידיאולוגי כאשר אמרה "איני יכולה עוד", נראה כי הציבור לא מאמין לה. רק 34% מהנשאלים בסקר בטוחים כי סילמן פרשה ממניעים אידאולוגיים, ו-45% סבורים שמדובר במהלך פוליטי.

עידית סילמן

עידית סילמן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת