הסתה לאלימות: כתב אישום הוגש נגד השייח' יוסף אלבאז מלוד

הפרקליטות הגישה כתב אישום בגין שני אישומים של הסתה לאלימות נגד השייח' המסית יוסף אלבאז מלוד. הפרקליטות עמדה על כך שהנזק הפוטנציאלי מביצוע העבירות כאמור הוא ממשי וניכר, וכי הרשתות החברתיות הן כיכר העיר המודרנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 10:57 יב באייר התשפב

הסתה לאלימות: כתב אישום הוגש נגד השייח' יוסף אלבאז מלוד
לוד, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאחר שכבר זומן לחקירת שב"כ בעקבות אמירות קיצוניות ומשפט מתנהל נגדו, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) עוד כתב אישום לבית משפט השלום ברמלה נגד השייח' יוסף אלבאז מלוד בגין שני אישומים של הסתה לאלימות.

יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים

על פי כתב האישום הנאשם הביע תמיכה במתפרעים שתקפו שוטרים בהר הבית בשבועות האחרונים, חודש הרמדאן. יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וזאת נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו.

על-פי האישום הראשון, במהלך חודש הרמדאן באפריל האחרון, התרחשו אירועים אלימים והפרות סדר נרחבות באזור הר הבית, ובכלל זאת מתפרעים יידו אבנים לעבר שוטרים ששהו במקום וירו זיקוקים לעברם. זמן קצר לאחר מכן, פרסם הנאשם פוסט מסית בחשבון הפייסבוק שלו.

אישום נוסף מתייחס לכנס שנערך יומיים לאחר מכן, בסמוך למסגד הגדול בעיר לוד, בהשתתפות עשרות או מאות אנשים. הנאשם, שהיה אחד הנואמים בכנס, פנה לקהל והביע פעם נוספת דברי שבח ואהדה לאירועים האלימים שהתרחשו בהר הבית. פרסום של הדברים  זכה לתהודה אף ברשתות החברתיות, כאשר באחד העמודים צפו בו כ-24 אלף איש.

הנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות כאמור הוא ממשי וניכר

בבקשת הפרקליטות נכתב כי הנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות כאמור הוא ממשי וניכר. מדובר בהתבטאויות מסיתות, מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים, ועל רקע התקופה המתוחה שבה אנו מצויים, שבאה לידי ביטוי בפיגועי טרור ברחבי הארץ, שבמהלכם נרצחו 19 ישראלים, ובהתפרעויות חמורות החוזרות ונשנות, בין היתר, באזור הר הבית. המסוכנות הנשקפת אינה מצומצמת לפלטפורמה קונקרטית, שכן המדובר בהסתה שבוצעה הן בכיכר העיר ה"קלאסית", בסמוך למסגד הגדול בעיר לוד, בפני משתתפים רבים, והן בפרסום בכיכר העיר ה"מודרנית", הרשת החברתית. יצוין כי נגד אלבאז מתנהל משפט נוסף בבית משפט השלום ברמלה בגין הסתה לאלימות ואיומים, בעקבות פרסומים בדף הפייסבוק האישי שלו לפני כשנה. 

"בחר להשתמש במעמדו כדי ללבות את האש"

מארגון "עד כאן" נמסר: "מנהיגי ציבור אשר מסיתים לפגיעה אנטישמית ביהודים צריכים לתת את הדין. השייח' אלבאז בחר להשתמש במעמדו כדי ללבות את האש בזמן הפרעות בשומר החומות וגם כעת. על מערכת אכיפת החוק לעצור אותו עד תום ההליכים כדי למנוע את המשך ההסתה שלו לאלימות שאת תוצאותיה אנו רואים בשנה האחרונה בכל הארץ ובמיוחד בערים המעורבות. תכליתה הבסיסית של מדינת ישראל היא הגנה על העם היהודי ולא ייתכן שדווקא כאן הענישה על פגיעה ביהודים תהיה כ"כ מקלה".

מתנועת אם תרצו נמסר: "צעד חשוב מאוד במאבק בטרור. כעת יש לפעול באותה השיטה מול עכרמה סברי, כמאל ח'טיב וראאד סלאח. רחובות ארצנו צריכים להיות נקיים מהסתה שעולה בחיי אדם. רק כך נוכל להשיב את השקט והביטחון לכלל אזרחי ישראל"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן