מות העיתונאית | לחץ אמריקאי על הפלשתינים: הסכימו לבדיקה משותפת עם ישראל

מותה של שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל ג'זירה, ממשיך לעורר הדים בין לאומיים: לפי דיווחים שונים, הממשל האמריקאי מפעיל לח על הרשות הפלשתינית לבסכים לבדיקה משותפת עם ישראל | גורמים בישראל: "ההתנהלות של הרשות אבסורדית"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/05/22 07:46 יב באייר התשפב

מות העיתונאית | לחץ אמריקאי על הפלשתינים: הסכימו לבדיקה משותפת עם ישראל
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א/פלאש 90

מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה: בממשל האמריקני מפעילים לחץ על הפלסטינים לשתף פעולה עם ישראל בחקירת מותה של הכתבת, בינתיים ללא הצלחה, כך מתפרסם ב-ynet. בכירים בישראל אומרים שההתנהלות של הרשות הפלסטינית אבסורדית, והעבירו מסרים לאמריקנים ולגורמים בינלאומיים שיש חשש שהפלסטינים מנסים להשמיד או לפגוע בראיות מהזירה כדי שלא ניתן יהיה לקבוע מי ירה בעיתונאית.

בנט: "יש לי ציפייה מהרשות הפלשתינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה"

כזכור, אמש (ה') התייחס בנט למותה ואמר: "לצערי הרשות הפלשתינית, בשלב הזה, מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת או אפילו גישה לממצאים הבסיסיים הנדרשים כדי להגיע לאמת", אמר ראש הממשלה בנושא, והוסיף: "אני חוזר על הציפייה שלי לשיתוף פעולה פתוח, שקוף ומלא בממצאים, וגם יש לי ציפייה מהרשות הפלשתינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה או לזיהום תהליך החקירה, בצורה שלא נוכל להגיע לחקר האמת".

נושאים את גופתה ברחובות

נושאים את גופתה ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מתחקיר ראשוני עולה כי כוחות צה"ל ירו במדויק לעבר החמושים בג'נין, זאת תוך פירוט מספר הקליעים שנורה על ידי החיילים ומיקומם בשטח. כמו כן, עלה מניתוח התיעוד של חילופי האש בזירה כי כאלף קליעים נורו על ידי החמושים הפלשתינים לעבר הלוחמים, ממגוון אמצעי לחימה שהיו במצב "אוטומט".

כוכבי: "אנו מצטערים על מותה"

הרמטכ"ל כוכבי אמר: "הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה", והסביר כי בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה, עוד הוסיף כי "אנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש".

(הרמטכ"ל החליט על הקמת צוות ייעודי לבדיקת האירוע) 

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר וזאת בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים, אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, כתבו לנו office@kipa.co.il