סמוטריץ' במכתב זועם לבר-לב: "סכנה מוחשית להסתה חמורה"

ועד העם בלוד החליט לקיים תהלוכה לציון שנה לזכר הפרעות בערים המעורבות, מה שהם מכנים "יום השנה למאורעות הכבוד" | סמוטריץ' שלח היום מכתב דחוף לשר לבט"פ: "חובה על משטרת ישראל למנוע את קיומו של אירוע"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 12/05/22 11:10 יא באייר התשפב

סמוטריץ' במכתב זועם לבר-לב: "סכנה מוחשית להסתה חמורה"
בר-לב, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

שנה לשומר חומות: ״ועד העם בלוד״ יקיים בשישי תהלוכה לרגל יום השנה לפרעות בערים המעורבות בהשתתפות אלפים שיגיעו מערים נוספות. על רקע זה פנה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ באופן דחוף לשר לביטחון פנים עמר בר לב בדרישה כי, "אני דורש ממך להנחות את משטרת ישראל למנוע את קיום האירוע".

סמוטריץ׳ ממשיך ומציין כי ״בימים האחרונים מתפרסמות ברשתות החברתיות ובעיתונות הערבית כרזות מטעם “ועד העם בלוד״ הקוראות לציבור להגיע לאירוע לרגל ציון ״יום השנה למאורעות הכבוד״, הלא הן הפרעות שבוצעו על ידי הערבים כנגד יהודים בערים המעורבות בתקופת מבצע שומר החומות. 

צילום: כרזת האירוע

תוכנן ועיצובן של הכרזות לא מותיר מקום לספק בדבר מהות האירוע ובעיקר בדבר הסכנה המוחשית להסתה חמורה במסגרתו, ואף חמור ומטריד ומכך, בדבר החשש לקיום אירועים לאומניים אלימים כנגד יהודי העיר לוד בהמשך לו וכתוצאה ממנו".

סמוטריץ׳ הזכיר כי ״משטרת ישראל ידעה לאורך השנים למנוע את יציאתם של אוטובוסים לאירועים דמוקרטיים לגיטימיים כדוגמת המחאה נגד הגירוש בכפר מימון, קל וחומר שחובה על משטרת ישראל למנוע את קיומו של אירוע ההסתה המתוכנן ולמנוע באופן אקטיבי את הגעת המשתתפים אליו מרחבי הארץ.