הרמטכ"ל על מות העיתונאית: "שהתה בתוך זירת לחימה"

בצה"ל הוקם צוות ייעודי כדי לבחון את מותה של שירין אבו-עאקלה במהלך פעילות נגד חמושים בג'נין. כוכבי הביע צער על מותה וציין כי "כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלשתינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר הבחנה לכל כיוון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/05/22 17:45 י באייר התשפב

הרמטכ"ל על מות העיתונאית: "שהתה בתוך זירת לחימה"
אביב כוכבי, צילום: דובר צה"ל

סערת מות העיתונאית:  אשת התקשורת הפלשתינית שירין אבו-עאקלה מצאה הבוקר (ד') את מותה בג'נין במהלך פעילות של כוחות הביטחון באזור על מנת לעצור מבוקשים החשודים בפעילות בטרור. על פי הודעת דובר צה"ל, במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, מחבלים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים והכוח השיב בירי. 

על רקע אירועי הלילה ופעילות צה"ל בג'נין, סייר הרמטכ"ל במרחב יהודה ושומרון וביצע תחקור ראשוני של הפעילות המבצעית. במהלך הסיור, קיים הרמטכ"ל תחקור בנקודה בה חצו המחבלים שביצעו את הפיגוע האחרון באלעד וערך שיח עם מפקדי גדוד צבר בחטיבת גבעתי על הגברת מוכנות הכוחות והמשך המאמץ ההתקפי והסיכולי לשמירה על ביטחון תושבי ישראל. כמו כן, הוצגה לרמטכ"ל הערכת המצב המודיעינית-מבצעית בגזרה. 

"הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה", אמר כוכבי והסביר כי בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה, עוד הוסיף כי "אנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש". 

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר וזאת בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים, אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, כתבו לנו office@kipa.co.il