הנשיא הרצוג בביקור באולפנה באלקנה: "כבישי השומרון הם מסע במכונת זמן"

נשיא המדינה הגיע לאלקנה שבשומרון לטקס חניכת מבנה על שם אביו חיים הרצוג באולפנה שבמקום והתפייט: "הדרך לכאן בכבישי השומרון היא קצת כמו מסע במכונת זמן. מסע שעובר בין שכבות של עבר, הווה ועתיד בנסיעה קצרה אחת. גם אני, אורח לרגע, חש באיכות המיוחדת הזאת בקלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/22 14:59 ט באייר התשפב

הנשיא הרצוג בביקור באולפנה באלקנה: "כבישי השומרון הם מסע במכונת זמן"
הנשיא הרצוג באלקנה, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

אחרי הדלקת נר חנוכה במערת המכפלה, הרצוג חוזר ליהודה ושומרון: נשיא המדינה ביקר היום (ג') באלקנה. במהלך הביקור חנך הנשיא, יחד עם ראש המועצה אסף מינצר, מבנה באולפנת השומרון על שמו של הנשיא השישי, חיים הרצוג ז"ל, אביו של הנשיא המכהן. את פני הנשיא קיבלו תלמידי בית הספר ותלמידות האולפנה ולהקת המועצה המשלבת תלמידים עם מוגבלויות, עם השיר "גם אני יכול לעוף".

הרצוג מתפייט על כבישי השומרון: "מסע במכונת זמן"

במפגש אמר הרצוג: "הדרך לכאן בכבישי השומרון היא קצת כמו מסע במכונת זמן. מסע שעובר בין שכבות של עבר, הווה ועתיד בנסיעה קצרה אחת. אתן, שגרות ולומדות כאן ודאי מרגישות את זה על בסיס יומיומי אבל גם אני, אורח לרגע, חש באיכות המיוחדת הזאת בקלות. כי כזה הוא חבל הארץ הזה: עתיק, ומתחדש, עם הפנים אל העתיד ואולי זה מה שהופך אותו לעוצמתי וחי כל כך".

הנשיא הרצוג באלקנה

הנשיא הרצוג באלקנה צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה הוסיף: "העבר הנוכח מאד, בארכיאולוגיה ובסיפורי התנ"ך שקמים כאן לתחיה, ההווה מלא הצמיחה והתנופה, והעתיד, שאותו אפשר לראות בעיקר דרך פניכן, פני הדור הבא, מתחברים כאן זה עם זה בחיבור טבעי וחזק".

"אבי היה שליח ציבור"

הנשיא התייחס לאביו: "שמו של אבי היקר, חיים הרצוג ז״ל, שזכרו הטוב מונצח כאן היום מבטא חיבור זהותי נוסף - חיבור ציוני, ישראלי, יהודי. אם אני צריך לתמצת את דמותו של אבא שלי זכרו לברכה לשתי מילים, הן יהיו שליח ציבור. לכל אורך חייו הוא ראה את הצורך של הקהילה, של העם, של החברה והמדינה לנגד עיניו".

ראש המועצה המקומית אלקנה אסף מינצר אמר: "אדוני הנשיא, מאז ומתמיד היית איש של חיבורים. היית כזה עוד לפני שנבחרת לנשיאות, וכמובן לא התפלאתי מכך שבזמן כה קצר מאז שנכנסת לתפקידך, הספקת לעשות ולפעול כל כך הרבה למען חיבור חלקי עם ישראל, למצוא את המכנה המשותף, להיות מתלמידיו של אהרון: אוהב שלום ורודף שלום. הן בביתנו שלנו בעם ישראל, והן בינינו לבין מדינות העולם, ובפרט בפעולותיך לפרוץ דרכים ומסילות אצל שכנינו במדינות הערביות.

"כיום, שאנו ממשיכים לנטוע בבניין זה את שורשי אביך ז"ל, אנו יכולים לומר בבטחה שאתה בן אלקנה – בדיוק כמו אלקנה התנ"כי שממנו זכינו שיצא שמואל הנביא – כך אתה הנשיא – ממשיך לפרוץ את הדרכים ולאתר את המסילות לליבם של האנשים והאומות".