אחרי ההתבטאות על "הדוסים האלה" מנכ"ל הרכבת מתנצל

במהלך מסע הלוויה של הרב קנייבסקי נערכה הרכבת באופן מיוחד לקראת הגעת המונים למקום, ומנכ"ל רכבת ישראל נשמע בהקלטה מתייחס לכך ואומר, "מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף? הבנות", לאחר מכן התנצל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/05/22 11:40 ט באייר התשפב

אחרי ההתבטאות על "הדוסים האלה" מנכ"ל הרכבת מתנצל
רכבת ישראל. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

כמעט חודשיים חלפו מאז הלך לעולמו מנהיג הציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, ומסע הלוויה שנערך בעיר בני ברק, כלל מאות אלפי משתתפים. הרשויות נערכו לקראת האירוע בחסימת כבישים, סיקור ותגבור אמצעי התחבורה הציבורית למקום כדי לאפשר את קיומה של אחת מההלוויות הגדולות ביותר בהיסטוריה. 

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, התייחס לאחרונה בשיחות סגורות להיערכות רכבת ישראל לקראת ההלוויה שכללה המוני משתתפים שהגיעו ברכבת, ובהקלטה שהגיעה לידי ידיעות אחרונות ונחשפה הבוקר (ג') ב-ynet נשמע בהתבטאות מטרידה במיוחד. 

מסע הלוויה של הרב קנייבסקי

מסע הלוויה של הרב קנייבסקי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף?", הוא הסביר לבן שיחו, "הכריזה? זה לא עובד. אתה יכול לכרוז עד מחרתיים. אבל שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב, ותאמינו לי, כולם עמדו ככה". 

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס תקף את המנכ"ל ואמר כי מדובר במדיניות של שנאה ואובססיה. "במקום לדון בליקויים החמורים של רכבת ישראל, העובדים מתעסקים בהתרסה ורדיפה - בחסות המנכ"ל". 

מאוחר יותר, לאחר פרסום הדברים, התנצל המנכ"ל על המילים. "הדברים שנאמרו על ידי לא היו צריכים להיאמר. טעיתי צר לי על כך ואני מתנצל. איני מחפש הסברים ותירוצים", עוד הבהיר כי דבריו אינם משקפים את אמונותיו או את השירות והכבוד שהוא מקפיד לתת לכל אדם, "אבדוק את עצמי פנימה איך יצאה תקלה כזו תחת ידי ואתקן להבא. אני באופן אישי נכחתי בכל משך אירוע הלוויה בתחנת בני ברק על מנת ולוודא כי כלל הנוסעים יקבלו את השירות המיטבי ויחזרו לביתם בשלום".