כך תמנעו פריצה למצלמת הרשת שלכם

כשמדובר באיומי סייבר, הקלפים נמצאים בידיים של התוקפים. הם בוחרים מתי ואיך לתקוף. כלכלה מחתרתית של פשעי סייבר שמגלגלת מיליארדים מדי שנה מציעה להם את כל הכלים והידע הנחוצים כדי להוציא מתקפה לפועל

חדשות כיפה חדשות 09/05/22 19:32 ח באייר התשפב

כך תמנעו פריצה למצלמת הרשת שלכם
סייבר. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מומחי אבטחת המידע מסבירים כי כשמדובר באיומי סייבר, רוב הקלפים נמצאים בידיים של התוקפים. הם בוחרים מתי ואיך לתקוף, והם צריכים שהמזל ישחק להם רק פעם אחת כדי לקבל תרומה להשקעה. כלכלה מחתרתית של פשעי סייבר שמגלגלת מיליארדים מדי שנה מציעה להם את כל הכלים והידע הנחוצים כדי להוציא מתקפה לפועל.

אלו חלק מהדרכים שבאמצעותן הם כנראה מתכננים לפגוע בפרטיות שלכם:

סוסים טרויאנים לגישה מרחוק (RAT) הם סוג מיוחד של נוזקות שמאפשרות לתוקף לשלוט מרחוק על המחשב או המכשיר של הקורבן. כך הם יכולים להדליק את המצלמה מבלי להפעיל את הנורה שלה ולאחר מכן לצלם סרטונים ולשלוח אותם לעצמם. ניתן להשתמש באותה התוכנה כדי לתעד את הקשות המקלדת, מה שמאפשר להם לגנוב סיסמאות, פרטים בנקאיים ועוד. ניתן להדביק מחשבים ומכשירים בסוסים טרויאנים כאלה באמצעות נוזקות אחרות כמו:

 קישורים או קבצים מצורפים זדוניים כחלק מהודעות דיוג (פישינג)

 קישורים זדוניים באפליקציות מסרים או ברשתות חברתיות

אפליקציות זדוניות למכשיר הנייד שנראות כמו אפליקציות לגיטימיות

חולשות הן דרך באמצעותה האקרים יכולים לפרוץ למצלמות רשת ולפגוע בפרטיות של אנשים. בתוכנות יש תקלות, מכיוון שהן נכתבו על ידי בני אדם. ניתן לנצל חלק מהתקלות האלה כדי לסייע לגורמים זדוניים לבצע פעולות כמו השתלטות מרחוק על מכשירים. חוקרי אבטחה והאקרים נמצאים במרוץ מתמיד כדי למצוא את החולשות ראשונים. לאחרונה, חברת אפל שילמה לחוקר מעל 100 אלף דולר עבור פרצה שהוא איתר במערכת ההפעלה macOS שאפשרה פריצה למצלמה, בין היתר. אם לא נדאג לעדכן את התוכנות ואת מערכות ההפעלה שלנו, החבר׳ה הרעים יוכלו להמשיך ולנצל את הפרצות האלה.

פריצה למכשירי אבטחה ביתיים היא מקרה מעט שונה, אך הוא עדיין מהווה סיכון משמעותי. הכוונה היא למצלמות אבטחה במעגל סגור, מוניטורים לתינוקות ומכשירים אחרים שהופכים לחלק הולך וגדל מהבית החכם. למרות שהם תוכננו במטרה להגן על המשפחות שלנו, הם יכולים להיפרץ ע״י תוקפי סייבר. התוקפים יכולים לבצע את הפריצה באמצעות ניצול פרצות אבטחה, אך גם פשוט באמצעות ניחוש של הסיסמאות או באמצעות ״פריצה בכוח״ בעזרת תוכנה אוטומטית שמנסה להיכנס למכשירים עם סיסמאות שנגנבו בעבר בתקווה שהסיסמאות האלה הוגדרו גם במכשיר אליו מנסים לפרוץ.

כיצד למנוע פריצה למצלמת הרשת

התגוננות מפני פריצה למצלמת רשת דורשת ערנות ומעקב אחר פרקטיקות אבטחה מומלצות:

1. וודאו שהמחשבים, המכשירים הניידים ומכשירי הבית החכם שלכם מעודכנים לגרסה האחרונה שלהם ושהם מגיעים עם תוכנה להגנה מפני נוזקות.

2. וודאו שהם מוגנים על ידי סיסמה חזקה וייחודית, יחד עם אימות דו-שלבי אם אפשר.

3. אל תלחצו על קישורים בכל הודעה שהגיעה מגורם לא מוכר.

4. כסו את עדשת המצלמה כשאינה בשימוש, למרות שזה לא ימנע מעברייני הרשת להאזין למיקרופון שלכם.

נכתב על ידי ESET המפתחת ומייצרת פתרונות הגנה מפני ווירוסים, מתקפות מקוונות, גניבת זהויות, הגנה על תשלומים ברשת, כופר והצפנת מידע עסקי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן