פולארד בביקורת על ממשלות ישראל: "אני מחכה למנהיג יהודי אמיתי"

המרגל הישראלי לשעבר שעלה ארצה לפני כשנה וחצי, מותח ביקורת על התנהלות ממשלות ישראל בכל הקשור למלחמה בטרור: "המחבלים יודעים שמחכים להם תנאים משודרגים בכלא" | עוד הוא כותב: "עדיין לא השבנו אלינו את ארצנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/05/22 09:03 ח באייר התשפב

פולארד בביקורת על ממשלות ישראל: "אני מחכה למנהיג יהודי אמיתי"
פולארד, מותח ביקורת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנובמבר 2015 שוחרר מהכלא האמריקאי בתנאים מגבילים, המרגל הישראלי לשעבר, יונתן פולארד. חמש שנים חלפו וועדת השחרורים של בית המשפט בארצות הברית, החליטה להסיר את ההגבלות המחמירות שהוטלו עליו והוא הוגדר כאדם חופשי. בדצמבר 2020 עלה פולארד לישראל ומאז נראה כי הוא מעדיף לשתוק. הבוקר (ב') שבר פולארד שתיקה ארוכה ובטור מיוחד שפורסם ב"ידיעות אחרונות", העביר ביקרות חריפה על ממשלות ישראל וטיפולן בטרור. 

פולארד פתח וכתב כי לאחר כל השנים שעבר בכלא, הנטייה הטבעית הייתה לנסות להתמקד בשיקום חייו וכך הוא ורעייתו אסתר ז"ל, ניסו לעשות, "אבל", כתב פולארד, "הידיעה הברורה לאיזה אסון אנו מובילים את עצמנו, מראות החודשים האחרונים, ובמיוחד הטבח המזעזע באלעד אינם עוזבים אותי. אני פשוט לא יכול לשתוק יותר".

לדבריו, במשך שלושים שנה בהן שהה בכלא, הוא חי בפחד ודאגה מתמידים לחייו. "הייתי צריך תמיד לשאת סכין ולהיות מוכן להשתמש בו ללא היסוס. בפשטות, הרשויות בכלא רצו 'שלום בכל מחיר', גם אם המשמעות הייתה שאנשים חפים מפשע נרצחו ללא השלכות רציניות כלפי אלה שתקפו אותם. לא יכולנו לסמוך על השומרים שיגנו עלינו ומהר מאוד למדתי שאין לנו את הזכות להגנה עצמית בשום מצב. זה היה טירוף מוחלט", כתב.

"לצערי הרב טעיתי"

פולארד התפלל והאמין שכאן בישראל הוא לא יצטרך לחיות בצורה כזו. "לצערי הרב טעיתי. למעשה, לנוכח מה שראיתי בשנה החולפת, זה אפילו חמור יותר כעת, משום שהפעם לא מדובר באדם אחד או שניים שנהרגים באופן אקראי אלא באומה שלימה שחיה באימה מפני צבא של אנטישמים צמאי דם שהרשויות מפחדות 'להתסיס'. חייתי כבר בסרט הזה, וזה אף פעם לא הסתיים טוב".

עוד הוא כתב כי ברור לו שהמחבלים שנתפסו לאחר שביצעו את הפיגוע הקשה באלעד בו נרצחו שלושה יהודים - אינם חוששים מהכלא בישראל. "הם יודעים שמחכים להם שם תנאים משודרגים פי כמה וכמה ממה שמקבל כל אסיר פלילי, משכורת עתק מהרשות הפלשתינית כהוקרה על מעשי הרצח שביצעו, ועוד עוד". פולארד המשיך וכתב כי הוא הרי יודע איך נראית כליאה שמטרתה להוציא מהאסיר את הרצון לחיות, "אבל כאן תנאי הכליאה של הרוצחים המתועבים האלה רק מעודדים את המחבלים הבאים להצטרף למועדון. איך אפשר לתת למצב הזוי כזה להימשך אפילו עוד רגע אחד?", הוא תהה.

"אני מחכה למישהו, למנהיג. מנהיג יהודי אמיתי"

פולארד ביקר את ממשלות ישראל אך בדבריו לא הזכיר את שמותיהם של בנימין נתניהו או נפתלי בנט. "אני מחכה למישהו, למנהיג. מנהיג יהודי אמיתי, שיצעד קדימה וישיב את הפסים הכחולים והמגן דוד אל הדגל שלנו. אני מחכה למנהיג שיכניס פחד מה' בליבם של שונאינו. אני מחכה למנהיג שיפעל בלי לחשוש ממה שכל אחד אחר מחוץ למדינתנו חושב. אנחנו יודעים למה אנחנו כאן. ה' נתן לנו את הארץ הזו. לא האימפריה הבריטית, חבר הלאומים, וושינגטון או האו"ם".

לסיום כתב המרגל הישראלי לשעבר, כי "זה עצוב להבין שהמשימה הקדושה שלנו להקים מחדש את ביתו הלאומי של העם היהודי בפעם השלישית, איננה אפילו בחצי הדרך. וזאת בשל הפחד והחרדה שלנו, לא בגלל פעולותיהם של אויבינו. עדיין לא השבנו אלינו את ארצנו, את הביטחון העצמי שלנו ואת העצמאות שלנו באופן שאליו אנו מחויבים לאחר 2,000 שנות פוגרומים, מסעות צלב, אינקוויזיציות וניסיונות חוזרים ונשנים להשמיד את עמנו".


(תעודת הוקרה לפולארד, ארכיון)

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן