פיגוע דקירה בשער שכם: שוטר נפצע בינוני - המחבל נורה ונוטרל

חשוד ערבי הגיע הערב לשער שכם כשהוא חמוש בסכין ודקר שוטר. שוטרים במקום הגיבו בירי ונטרלו אותו. השוטר הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים | חובש מד"א: "הפצוע שכב על המדרגות כשהוא בהכרה וסבל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/22 19:53 ז באייר התשפב

פיגוע דקירה בשער שכם: שוטר נפצע בינוני - המחבל נורה ונוטרל
זירת הפיגוע, הערב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. מחבל פלשתיני בן 19, שוהה בלתי חוקי, הגיע סביב השעה 19:45 (א') סמוך לעמדת לוחמי מג"ב בשער שכם שבירושלים, כשהוא חמוש בסכין. לוחמי מג"ב שחשדו בו, ביקשו לבדוק את הפלשתיני החשוד בעמדה, שם הוא שלף סכין ודקר את אחד הלוחמים בפלג גופו העליון. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבל, הוא נוטרל ופונה במצב קשה לטיפול רפואי. 

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של סגן מפקד מחוז ירושלים תנ"צ דניאל לוי הוזעקו למקום, והחלו בסריקות נרחבות לשלילת מעורבים נוספים. במקביל שוטרי הזיהוי הפלילי של מחוז ירושלים החלו באיסוף ממצאים בזירה. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הגיע גם הוא לזירת הפיגוע שם קיים הערכת מצב מיוחדת עם סממ"ז ירושלים וסגל הפיקוד של מחוז ירושלים.

זירת הפיגוע בשער שכם: 

בשעה 19:47 התקבל הדיווח במוקד 101 של מד"א על צעיר שנדקר סמוך לשער שכם. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשוטר שסבל מפציעה חודרת. השוטר מוגדר במצב בינוני, נמצא בהכרה מלאה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה בהר הצופים. מהדסה נמסר כי אל יחידת הטראומה בהר הצופים פונה שוטר בן 24, לאחר שנפגע בפלג גופו העליון בפיגוע הדקירה.

הסכין בו עשה המחבל שימוש

הסכין בו עשה המחבל שימוש | צילום: דוברות המשטרה

חובש רפואת חירום במד"א, שמחה גולדמן תיאר את שראה: "הפצוע שכב על המדרגות כשהוא בהכרה וסבל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה ודיבר איתנו. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ והוא פונה לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר בתגובה לפיגוע: "איזה עוד אסון צריך לקרות חס וחלילה כדי שממשלת הדמים עם קואליציית האחים המוסלמים תפסיק את הפארסה הזאת לתת למחבלים להרים ראש. לנהוג ביד קשה עכשיו ומיד נגד המחבלים ולחסל את הנהגת החמאס בעזה. זו העת להפסיק לדבר ולהתחיל לחזור לחיסולים הממוקדים, הריסת בתי המחבלים וגירוש משפחתם. הטרור מבין רק כוח".