צפו לראשונה: מטס חיל האוויר מעל חברון

בפעם הראשונה חלפו מטוסי חיל האוויר מעל קריית ארבע וחברון במטס חגיגי לרגל יום העצמאות. מימינה נמסר: "אין סמלי מכך שאנו חוגגים את עצמאותנו גם ביהודה ושומרון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/05/22 14:36 ד באייר התשפב

לראשונה: מטס חיל האוויר מעל חברון
מטוסי שהשתתפו במטס החגיגי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמדי יום עצמאות, גם היום (ה'), בחגיגות ה-74 למדינה, חיל האוויר מקיים מטס מעל שמי הארץ, שיחלוף מעל לערים ויישובים רבים, המטס התקיים במהלך יום העצמאות בין השעות 13:30-10:30 וחלף מעל עשרות ערים ונקודות מרכזיות בארץ, מדן ועד אילת כולל חברון וקריית ארבע, שזו הפעם הראשונה שתושבי המקום יכולים ליהנות גם הם מהמטס. 

המטס מעל חברון לראשונה

המטס מעל חברון לראשונה צילום: ישי פליישר

במטס יום העצמאות השנה לקחו חלק מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"ם). לראשונה, השתתף במטס יום העצמאות המסורתי גם כלי טיס מאוייש מרחוק מסוג "איתן" (Heron TP). במטס לקחו חלק גם מסוקי משטרת ישראל כביטוי לשיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון.

מימינה נמסר בתגובה: "מרגש מאד לראות את מטוסי חיל האוויר מעל מערת המכפלה, מקום קבורת אבות האומה שלנו, ביום ההולדת של המדינה. אין סמלי מכך שאנו חוגגים את עצמאותנו גם ביהודה ושומרון, יחד עם מאות אלפי המתיישבים שיזכו לראשונה לראות את המטס מעל בתיהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן