ישראל זוכרת: טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ברחבת הכותל המערבי

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: בשעה 20:00 נשמעה צפירה בת דקה ונפתח הטקס המרכזי ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג והרמטכ"ל אביב כוכבי | צפו בשידור החי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/05/22 19:52 ב באייר התשפב

ישראל זוכרת: טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ברחבת הכותל המערבי
טקס יום הזיכרון. , צילום: הדס פרוש/פלאש 90

מתייחדים עם הנופלים: בשעה 20:00 נשמעה צפירה בת דקה והחל הטקס המרכזי לכבוד ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יתקיים ברחבת הכותל בירושלים. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג והרמטכ"ל אביב כוכבי.

צפו בטקס:

56 חללים נוספו השנה למניין הנופלים במערכות ישראל, משנת 1860 ועד היום נספו במערכות ישראל 24,068 חללים, ומיום הזיכרון תשפ"א 84 נכים נפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו כחללים. הרצוג אמר בטקס: "בנינו ובנותינו, אשר נפלו על הגנת המדינה - לחמו יחד ונפלו יחד. הם לא שאלו, ואיש לא שאל אותם, מי ימין ומי שמאל. מי דתי. מי חילוני. מי יהודי ומי לא יהודי. גם השכול לא שאל. לא אותם, ולא אתכם. הם נפלו ישראלים, על הגנת ישראל".

כוכבי אמר בטקס: "משפחות יקרות, גידלתן את ילדיכן, וגם אתן הלכתן איתם בשביל משלכן. הם התבגרו, גילו ייחוד וכישרון וסימנו כיוון לחיים. הם שמעו את הקריאה, ובתורם עלו להר המוריה ואמרו הנני, ואתם לחשתם איתם בדאגה ובגאווה הננו. הם יצאו למשימה, התאמצו, הגנו ותקפו, ומילאו שורה של תפקידים אשר סייעו בלחימה. אבל חסד יצחק לא היה להם ואיל לא הופיע".