בהשתתפות השגריר: טקס יום הזיכרון צפוי להתקיים באיחוד האמירויות

לקראת ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, השנה בפעם הראשונה צפוי להתקיים טקס לזכר הנופלים על אדמת מדינה ערבית. הטקס יתקיים באבו דאבי בהשתתפות השגריר אמיר חייק

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 15:39 ב באייר התשפב

בהשתתפות השגריר: טקס יום הזיכרון צפוי להתקיים באיחוד האמירויות
אבו דאבי. טקס זיכרון, צילום: shutterstock

יום הזיכרון תשפ"ב 2022לקראת פתיחת טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, השנה צפוי להתקיים, באופן חריג, טקס כזה גם במדינה ערבית. על פי דיווח של רועי קייס, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, שגרירות ישראל באבו דאבי שבאיחוד האמירויות תקיים הערב (ג') טקס זיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה. באירוע ישתתף שגריר ישראל באמירויות, אמיר חייק, והוא יועבר בעברית.

נזכיר כי לאחרונה חלה נסיגה ביחסים כאשר בוטל התכנון שמטוסים מאיחוד האמירויות ישתתפו במטס יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. חברת "וויז אייר אבו דאבי" הודיעה כי החברה מבטלת את השתתפותה בעקבות שיחת הנזיפה לשגריר הישראלית באמירויות.

56 חללים נוספו השנה למניין הנופלים במערכות ישראל, ומיום הזיכרון תשפ"א 84 נכים נפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו כחללים. משנת 1860 ועד היום נספו במערכות ישראל 24,068 חללים. אירועי היום המרגש יפתחו הערב (ג') בשעה 20:00 עם הישמע צפירה בת דקה, לאחריה יחלו טקסי הזיכרון ברחבי הארץ.

הטקס הממלכתי להדלקת נר הזיכרון לחללי מערכות ישראל מהכותל המערבי בשנה שעברה