עידית סילמן בראיון לעמית סגל: קיבלנו חיבוק מלטף מהתקשורת | תחקיר נגד שמוליק סילמן בחדשות 13

בראיון ראשון מול המצלמות התייחסה עידית סילמן לנושאים הבוערים ביותר שעניינו רבים: "היה חיבוק מלטף של התקשורת, כתבות, שערים" כאשר תוך כד הראיון שידרו תחקיר על בעלה בערוץ המתחרה, שנועד להראות את שליטתו המוחלטת בעבודתה בממשלה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/05/22 20:22 א באייר התשפב

עידית סילמן בראיון לעמית סגל: קיבלנו חיבוק מלטף מהתקשורת | תחקיר נגד שמוליק סילמן בחדשות 13
עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הערב (ב') בשעה 20:00 ראיין עמית סגל את חברת הכנסת עידית סילמן בראיון לחדשות 12, הראיון, התקיים לראשונה מאז פרשה בסערה מהקואליציה, והשאירה את הממשלה בלי רוב בכנסת.

שעות אחדות אחרי שבחדשות 12 הוציאו פרסומים על הראיון הבלעדי, בחדשות 13 החליטו לשלוף קטעים מהארכיון ולשדר תחקיר על בעלה של יו"ר הקואליציה, שמוליק סילמן. התחקיר הביא עדויות ממקורבים שמעידים כי שמוליק מתווה לאשתו את הדרך הפוליטית וכי לשמוליק השפעה אדירה על אשתו, והיא הרבה פעמים מתיישרת לפי הרצונות שלו ופועלת פוליטית לפי מה שהוא אומר. 

תחקיר 13: לשמוליק השפעה אדירה על אשתו

רגע השיא בתחקיר היה ראיון שעשו עם עידית עם הקמת הממשלה לפני עשרה חודשים, בה נראה שמוליק מתערב בלי סוף ומחווה את דעתו על כל סוגיה. רבים תהו מדוע חדשות 13 שמרו בארכיון קטעים אלו במשך חודים רבים ולא שידרו אותם מיד אחרי הצילום. 

הראיון עם עמית סגל, שהתקיים בחדשות 12 הערב: סגל פתח בראיון באירוע ששינה הכל ושאל: מה גילית ב6.4 ב-6:45 בבוקר?

"נתתי צ׳אנס אבל טעיתי. באמת חשבתי שאחרי 4 סבבי בחירות שווה לתת צאנס לאחדות. זו הזדמנות לבקש סליחה מבוחרי ימינה המאוכזבים וממצביעי ימין שנעשה להם עוול. מילים יפות כמו אחדות וריפוי לא קיימות כאן. זו ממשלה בלי המחנה הלאומי, הציונות הדתית והליכוד. חצי עם לא פה. אם הייתה אחדות אמיתית אז היה אפשר לתת צאנס. 

טעיתי כי השפה שלנו השתנתה. ביטויים כמו הגדה המערבית והערכים של המחנה הלאומי. אמרנו שיש סטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, שיש לימינה וטו, ויש כרסום זוחל בנושאים האלה. זה מוביל למחיקת הזהות היהודית".

אז פסיקת החמץ זה רק תירוץ?

"נושאים שהיו דגלים שלנו והבטחות בחירות מתקפלות אחד אחרי השני. יש דברים שלא נגעו בהם שבעים שנה באף ממשלת שמאל קיצוני ועכשיו כן. וזו הייתה הנקודה שהבנתי שהמדרון חלקלק. 
זה בכשרות זה בגיור זה בכותל הרפורמי זה בהר הבית. זה בלומדי התורה ומעונות האברכים".

לא הבטחה ושיריון?

"אז אני יכולה להגיד כאן שממש לא. הייתי בתפקיד חיי. החלום שלי היה להיות יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות. אם הייתי רוצה לקבל את זה הייתי מקבלת כאן ועכשיו כדי לשמור על שרידותה של הקואליציה הנוכחית. לו רציתי יכולתי לקבל".

דיברת עם נפתלי בנט?

"הלכתי אחרי הלב שלי, עשיתי מה שנכון ומרגע שקיבלתי את ההחלטה הלכתי בכל הכוח. אני מכירה אותו שנים אבל ויתרתי על מסכת הלחצים והלכתי על ההחלטה בכל הכוח. היה חיבוק מלטף של התקשורת כתבות שערים יש תקציבים יש הרבה כוח ועמדת השפעה אבל אני מצליחה להבין למה לחברים שלי קשה לצאת משם כי צריך הרבה אומץ". 

סגל שואל, אומר בנט, החברים החדשים שלך זה ביבי שאמר שהמצאת תקיפה בתחנת הדלק או סמוטריץ' שאמר בזויה ונקמנית והנה, הטרור ניצח.

"נכון, מילים קשות, מילים שנאמרו אבל הבנתי מאיפה זה בא. לא נשברתי הקשבתי.

בנט הוא רה"מ טוב?

"אולי היו יכולות אבל התמונה ברורה והממשלה איבדה את הדרך".

מי עדיף הוא או ביבי?

"אני מסתכלת על הממשלה והתשובה מאוד ברורה".

מי הבא בתור?

"לא ננהל את זה כאן אבל הבא או הבאה בתור זה רק עניין של זמן".