בנט הודיע: אלך בדרכם של בגין ובן גוריון

בפוסט בפייסבוק לקראת חידון התנ"ך שייערך ביום העצמאות הודיע בנט כי הוא יחדש אחרי יום העצמאות את חוג התנ"ך שייסד בו-גוריון בבית ראש הממשלה: "להעלות על נס את מקור כוחנו - התורה והתנ"ך"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/05/22 17:37 א באייר התשפב

בנט הודיע: אלך בדרכם של בגין ובן גוריון
בנט עם משתתפי החידון, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

בעוד יומיים, כמיטב המסורת ייערך חידון התנ"ך לנוער מכל העולם בירושלים. היום (ב') נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם המתמודדים ואיחל להם בהצלחה: "כמה מרגש לפגוש את המתמודדים הצעירים שהגיעו מכל רחבי העולם, ומישראל כמובן, כדי להשתתף בחידון התנ"ך העולמי".

בנט ניצל את ההזדמנות כדי להודיע כי בכוונתו לחדש את חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה אחרי יום העצמאות, שייסד דוד בן גוריון והתקיים גם בתקופת כהונותיהם של בגין, ויצמן ונתניהו. החוג הוא חוג תנ"ך שמתקיים פעם בשבועיים בבית הנשיא בהשתתפות אנשי דת, סופרי ומשוררים.

נתניהו היה ידוע באהבתו לתנ"ך כאשר החוג לתנ"ך שהחזיר לבלפור היה על שם חמיו, שמואל בן-ארצי. שהיה היסטוריון ומשורר שאהב את התנ"ך מאוד. הקשר של נתניהו המשיך בכך שבנו, אבנר השתתף בעצמו כמתמודד בחידון התנ"ך העולמי והגיע למקום השלישי והמכובד.

הברכה של בנט מגיעה אחרי הרפורמה בלימודי התנ"ך שהשיקה שרת החינוך בממשלתו יפעת שאשא- ביטון לפיה יבוטלו בחינות הבגרות החיצוניות הנהוגות במקצועות ההומניים - ספרות, תנ"ך, היסטוריה ואזרחות. ציון הבגרות במקצועות אלו יורכב מהערכה פנימית של בית הספר לצד עבודה מסכמת רב-תחומית שתוערך על ידי בוחן חיצוני. הרפורמה גללה גל של ביקורות חריפות והתנגדות שחשבו שמקומו של התנ"ך חשוב יותר ויש לבחון אותו ברצינות גדולה יותר.