מתי הצפירה ביום הזיכרון? מה מותר ומה אסור | כל התשובות

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מתקרב, ולקראתו עשינו לכם סדר: מה מותר לעשות? מה אסור לעשות? מתי נכנס היום ומתי הוא יוצא? בתי הקפה פתוחים בערב? מה משודר בטלוויזיה? | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 20:44 ל בניסן התשפב

מתי הצפירה ביום הזיכרון? מה מותר ומה אסור | כל התשובות
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. ארכיון, צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

מתייחדים עם הנופלים: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה יחול השנה בתאריכים  ב'-ג' באייר תשפ"ב, 3-4 במאי 2022, החל מערב יום שלישי ובמהלך יום רביעי. כבכל שנה, יום הזיכרון יחל עם צפירת דומיה בת דקה שתשמע בשעה 20:00. ברביעי תשמע צפירה בת שתי דקות שתשמע בשעה 11:00.

על פי החוק, "ד' באייר הוא יום זכרון גבורה ללוחמי צבא הגנה לישראל שנתנו נפשם על הבטחת קיומה של מדינת ישראל וללוחמי מערכות ישראל שנפלו למען תקומת ישראל, להתייחדות עם זכרם ולהעלאת מעשי גבורתם".

עצרות התייחדות ושידורי הטלוויזיה

עוד קובע החוק כי "ביום הזכרון תהא בכל רחבי המדינה דומיה של שתי דקות בהן תשבות כל עבודה ותיפסק כל תנועה בדרכים; הדגלים על הבנינים הציבוריים יורדו לחצי תורן; יקויימו אזכרות ועצרות-עם; ייערכו טכסי התייחדות במחנות צבא-הגנה לישראל ובמוסדות חינוך וכי תכניות השידורים יביעו את ייחודו של היום".

בערוצי הטלוויזיה המרכזיים ישודר הטקס מרחבת הכותל שפותח את יום הזיכרון. לאחר מכן: בכאן 11 ישודר הטקס "שירים לזכרם" מהכנסת, בקשת 12 ישודר "שירים בכיכר 2022" מתל אביב וברשת 13 ישודר "במותם ציוו" מראשון לציון. למחרת בשעה 11:00 ישדרו הערוצים את טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל, ובשעה 13:00 את טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות איבה.

מסעדות ובידור

על פי החוק, עינוגים ציבוריים אסורים ביום זה. ההגדרה של עינוג ציבורי הוא – "הצגות של תיאטרון או קולנוע, קונצרט, דיסקוטק, מופעי מחול, ריקודים, קברט, קרקס, משחק או ספורט, וכל עינוג כיוצא באלה, בין שהם בתמורה ובין שלא בתמורה".

בערב יום הזיכרון יסגרו כל העסקים מהשעה 19:00 ועד השעה 6:00 למחרת. בין העסקים אותם תמצאו סגורים: בתי קולנוע, קונצרט, מועדונים, אולמי שמחות, בריכות שחייה, חדרי כושר, אירועי ספורט ועוד. בתי קפה ומסעדות, מזנונים וקיוסקים, למעט שירותי הארחה והלנה של בתי מלון ובתי מרקחת יסגרו אף הם.