יחיא סינוואר במסר למנסור עבאס: תלמד מבנט

מנהיג חמאס ברצועה מאתגר את חבר הכנסת מנסור עבאס וקורא לו להתפטר מהממשלה ולהפיל אותה על רקע הפגיעה לטענתו בהר הבית, לדבריו מדובר ב"פשע שלא נסלח עליו". בנוסף, ייעץ לו עצה פוליטית "תלמד מבנט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 19:04 ל בניסן התשפב

יחיא סינוואר במסר למנסור עבאס: תלמד מבנט
מנהיג חמאס יחיא סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

אחרי שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר תקף את התנהלות חבר הכנסת מנסור עבאס בכל הקשור להתנהלות הממשלה בהר הבית ולהימצאותו בקואליציה בממשלה שפועלת לטענתו נגד הערבים בהר הבית, סינוואר קרא לעבאס לפרוש מהממשלה של בנט ולהפיל אותה.

בנאום שנשא פנה סינוואר לחבר הכנסת מנסור עבאס, אמר מנהיג חמאס בעזה: "רשת הביטחון שאתם מספקים לממשלה שפוגעת במסגד אל-אקצא היא פשע שלא נסלח עליו. זו התכחשות לדת שלכם ולערביות שלכם. אסור לספק רשת ביטחון לכל ממשלה שתקבל החלטות שפוגעות במסגד אל-אקצא ומחלקות אותו זמנית ומרחבית".

סינוואר: תלמדו מראש הממשלה הנוכחי בנט. ב-6 מנדטים הוא סחט את המציאות הפוליטית ונהיה ראש ממשלה

עיתונאי כאן 11 סולימן מסוודה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי בנוסף לביקורת של מנהיג חמאס על רע"מ, יחיא סינוואר אף שיגר למפלגה "עצה" פוליטית "תלמדו מראש הממשלה הנוכחי בנט. ב-6 מנדטים הוא סחט את המציאות הפוליטית ונהיה ראש ממשלה. אתם ב-4 מנדטים יכולים על כל הצבעה להביא הישג לחברה הערבית, זה טוב. אבל להביא קצת הישגים לחברה הערבית תמורת פלישה למסגד אל אקצא - זה לא מקובל על אף אדם שיש לו מצפון".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס

יו"ר רע"מ מנסור עבאס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר הגיב ראש הממשלה בנט לאמירתו של סינוואר לעבאס ועל דרישתו שיפיל את הממשלה ואמר "נראה לי שכבר ברור לגמרי בשלב הזה שבחמאס לא אוהבים את הממשלה הזאת, אולי הם מתגעגעים למזוודות הדולרים, ואולי פשוט לא אוהבים את האפשרות של עבודה משותפת של כולנו לטובת שיפור תנאי החיים של אזרחי ישראל הערבים. זו נקודה חשובה מאוד שבה יורדות המסכות וברור לכולם מי רוצה מה. זה שחמאס רוצה להפיל את הממשלה שלנו - אומר הכל. וגם בזה, אסור לתת לסינוואר לנצח".