עמית סגל חושף סיפור על אילן גילאון: "לפני הפוליטיקה - יש אנושיות"

חבר הכנסת לשעבר מטעם מרצ הלך לעולמו בגיל 65 בלבד וזכה להספדים חמים מכל קצוות הקשת הפוליטית. הפרשן של חדשות 12 חלק עם עוקביו סיפור עליו, "אילולא התקזזתי עם השר אזולאי, הוא היה מופיע פה על אלונקה ועם אינפוזיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 10:56 ל בניסן התשפב

עמית סגל חושף סיפור על אילן גילאון: "לפני הפוליטיקה - יש אנושיות"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת לשעבר, אילן גילאון ממרצ, הלך הבוקר (א') לעולמו והוא בן 65 בלבד, לאחר הסתבכות של מחלה עקב נגיף הקורונה. הותיר אחריו את אשתו יהודית, וארבעת ילדיהם. בעברו היה גילאון פעיל פוליטי בתא השמאל "קמפוס" באוניברסיטה העברית בירושלים, יו"ר צעירי מפ"ם וסגן ראש העיר אשדוד. 

במהלך כהונתו בכנסת נודע גילאון במאבקו למען זכויות הנכים, כאשר הוא בעצמו סבל מנכות פיזית ברגליו עקב נגיף הפוליו בו נדבק בינקותו. גילאון העביר למעלה מ-15 חוקים ותיקונים לחוקים, ביניהם תיקון לחוק ביטוח לאומי המשפר את זכויות הנכים וחוק המחייב לשלם שכר מינימום למלצרים, ללא קשר לתשר שהשאירו הסועדים. 

הכתב הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, שיתף את עוקביו על מעשה שאירע בכנסת לפני כארבע שנים, כאשר גילאון התקזז עם השר דוד אזולאי ז"ל שהיה מאושפז בבית החולים, קיזוז שעורר את זעמה של האופוזיציה.

במענה לשאלה של סגל השיב כי, "לפני הפוליטיקה - יש אנושיות. בניגוד להחלטתי המקורית - החלטתי להסכים ולהתקזז על חוק המרכולים עקב בקשתו של השר דוד אזולאי שמאושפז בבית החולים. זהו קיזוז על רקע הומינטרי, שנעשה כדי שעמיתיו של אזולאי לקואליציה, לא יאלצו אותו להפסיק הליך רפואי רק כדי להשתתף בהצבעה. אילולא התקזזתי עם השר אזולאי, הוא היה מופיע פה על אלונקה ועם אינפוזיה, תוך סיכון בריאותו, והתוצאה הייתה נשארת זהה.

נכון - זו לא בעיה שלי. נכון - הקואליציה יכלה לדחות את ההצבעה. אבל העובדה שחבריו של אזולאי אינם מתייחסים אליו באנושיות מינימלית לא מצדיקה שאנהג בו באותו האופן. נכון - היה לי קל יותר לעשות את מה שמצופה, לסרב להתקזז, ולהמשיך במשחק הפוליטי הרגיל והשחוק. הרי לא יצאתי מהכנסת, אני כאן, ולא חיפשתי לי שום הקלות בעבודה הפרלמנטרית. אבל, דווקא במקום כמו הכנסת, נכון מתמיד המשפט: במקום בו אין אנשים - היה אתה בן אדם". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן