"איש אמת היה אילן": בימין נפרדים מחבר הכנסת של מרצ

חבר הכנסת לשעבר מטעם מרצ הלך לעולמו בגיל 65 בלבד, וחבריו למשכן ספדו לו. סמוטריץ': "אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית" | בעבר אמר: "דווקא במקום כמו הכנסת, נכון מתמיד המשפט: במקום בו אין אנשים - היה אתה בן אדם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/05/22 09:23 ל בניסן התשפב

"איש אמת היה אילן": בימין נפרדים מחבר הכנסת של מרצ
אילן גילאון , צילום: Miriam Alster/FLASH90

חבר הכנסת לשעבר, אילן גלאון ממרצ, הלך הבוקר (א') לעולמו והוא בן 65 בלבד, לאחר הסתבכות של מחלה עקב נגיף הקורונה. הותיר אחריו את אשתו יהודית, וארבעת ילדיהם. בעברו היה גילאון פעיל פוליטי בתא השמאל "קמפוס" באוניברסיטה העברית בירושלים, יו"ר צעירי מפ"ם וסגן ראש העיר אשדוד. הלוויתו תתקיים ביום שלישי בשעה 11:00 בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא, רח' משק אוצר 1.

במהלך כהונתו בכנסת נודע גילאון במאבקו למען זכויות הנכים, כאשר הוא בעצמו סבל מנכות פיזית ברגליו עקב נגיף הפוליו בו נדבק בינקותו. גילאון העביר למעלה מ-15 חוקים ותיקונים לחוקים, ביניהם תיקון לחוק ביטוח לאומי המשפר את זכויות הנכים וחוק המחייב לשלם שכר מינימום למלצרים, ללא קשר לתשר שהשאירו הסועדים. 

הכתב הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, שיתף את עוקביו על מעשה שאירע בכנסת לפני כארבע שנים, כאשר גילאון התקזז עם השר דוד אזולאי ז"ל שהיה מאושפז בבית החולים, קיזוז שעורר את זעמה של האופוזיציה. במענה לשאלה של סגל השיב כי, "לפני הפוליטיקה - יש אנושיות. בניגוד להחלטתי המקורית - החלטתי להסכים ולהתקזז על חוק המרכולים עקב בקשתו של השר דוד אזולאי שמאושפז בבית החולים. זהו קיזוז על רקע הומינטרי, שנעשה כדי שעמיתיו של אזולאי לקואליציה, לא יאלצו אותו להפסיק הליך רפואי רק כדי להשתתף בהצבעה. אילולא התקזזתי עם השר אזולאי, הוא היה מופיע פה על אלונקה ועם אינפוזיה, תוך סיכון בריאותו, והתוצאה הייתה נשארת זהה.

נכון - זו לא בעיה שלי. נכון - הקואליציה יכלה לדחות את ההצבעה. אבל העובדה שחבריו של אזולאי אינם מתייחסים אליו באנושיות מינימלית לא מצדיקה שאנהג בו באותו האופן. נכון - היה לי קל יותר לעשות את מה שמצופה, לסרב להתקזז, ולהמשיך במשחק הפוליטי הרגיל והשחוק. הרי לא יצאתי מהכנסת, אני כאן, ולא חיפשתי לי שום הקלות בעבודה הפרלמנטרית. אבל, דווקא במקום כמו הכנסת, נכון מתמיד המשפט: במקום בו אין אנשים - היה אתה בן אדם". 

במערכת הפוליטית ספדו לו: "לב ענק, אדם נדיר"

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מיש עתיד ספד לו: "לב ענק, אדם נדיר, לוחם ללא לאות למען אנשים עם צרכים מיוחדים, היה מופת והשראה לנבחר ציבור. אילן גילאון יחסר לי מאוד. נוח על משכבך בשלום". 

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ברוך דיין האמת. איש אמת היה אילן. אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית. 
איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי". 

גם חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד התייחסה למותו ואמרה: "בוקר עצוב בו איבדנו אדם נפלא, מצחיק, אידיאולוג, ישר, חכם, מענטש אמיתי. יהי זכרו ברוך". 

יו"ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין: "אילן האהוב שלנו הלך לעולמו בגיל צעיר ובטרם עת. אין מילים לתאר את הכאב וההלם. רגעים רבים כל כך בשנים של היכרות צפים ועולים. איש המשפחה האדיר הזה השאיר מאחוריו אישה, ילדים ונכדים אבלים וכואבים. תנחומי למשפחתו ולכולנו. 1 במאי עצוב". 

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ביקש למסור תנחומים למשפחתו: "רעייתי שרה ואני מצטערים צער עמוק על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילון ז״ל, ושולחים תנחומים למשפחתו. האנושיות שקרנה ממנו שלו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות. הוא נתן לה ביטוי סמלי כששלח לנו צנצנת ריבה פרי ידיו לרגל זכייתו של אבנר בחידון התנ"ך. 

אף שהיינו יריבים פוליטיים קיימנו קשר לבבי לאורך השנים. למרות שלא הסכמנו על הרבה דברים, תמיד יכולתי לזהות שפעילותו הנמרצת נעשתה מתוך אמונה שלמה בצדקת דרכו - ועל כך הערכתי אותו מאוד. הוא יחסר לי. יהי זכרו ברוך".