לראשונה: תרגיל לחימה בוואדי ערה ידמה טילים מלבנון

התרגיל ידמה תרחיש המזכיר את אירועי "שומר החומות" לפני שנה ויבדוק את מוכנות המשטרה להתמודדות עם מהומות בערים המעורבות וביישובים הערבים על רקע מתקפת טילים מלבנון ועזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 09:09 ל בניסן התשפב

לראשונה: תרגיל לחימה בוואדי ערה ידמה טילים מלבנון
ואדי ערה, ארכיון, צילום: Izik Barbi/Flash90

על רקע המצב הביטחוני וכלקח מאירוע "שומר החומות", יערכו המשטרה וצה"ל תרגיל שידמה בין השאר הפרות סדר בערים מעורבות וערביות. במסגרת התרגיל צפוי להיסגר גם כביש ואדי ערה לצורך מעבר כוחות ויחידות מיוחדות לטיפול בהפרות הסדר. כך פורסם הבוקר (א') ב"ישראל היום".

התרגיל מזכיר במידת מה את האירועים לפני שנה וידמה מתקפת טילים על ישראל מלבנון ומעזה, תוך כדי הסלמה שתחל ביו"ש ותגלוש לתוך תחומי הקו הירוק לכדי הפרות סדר ביישובים מעורבים וערביים. 

קצין בכיר במשטרה אומר כי:"אנחנו מצויים במצב כוננות בינוני עד גבוה בדגש על כל מה שקשור לביטחון הפנים והפרות סדר, כולל מוכנות לכל מצב של איומים חיצוניים. הניסיון המצטבר והפקת לקחים ממבצע שומר החומות הביאו אותנו להצטייד ולבנות מודלים חדשים. בנינו סנסורים מודיעיניים עם צה"ל ושב"כ כדי למנוע מצב שבו נופתע. הפעם לא נצטרך לקבל רובים מהצבא".

יצוין כי התרגיל הוא בהובלת המשטרה, כאשר כוחות צה"ל מסייעים. "תהיה מפת צירים, נדע לשנע בבטחה כל כלי חירום ויהיו כוחות שיגיבו. לא יהיה מצב שבו כלי רכב ינועו בארץ ויסכנו את עצמם. המשטרה היא הפוקדת. צה''ל יפעל במשימות מסייעות למשטרה".

התרגיל יתייחס גם למבצע המשטרתי למאבק בארגוני הפשע ובאלימות ברחוב הערבי והחרמת נשק לא חוקי וידמה תרחיש בו נשק המשמש את ארגוני הפשע יגיע לידיהם של גורמי טרור. "הציבור הערבי ברובו לא רוצה ליד ביתו עבריינים פליליים, ולא רוצה ביישוב שלו גורמים שעוסקים בטרור. כל נשק שנתפס בעבודה שכוללת איסוף מודיעין ועבודת שטח, יכול לשמש מחר את המחבל הבא. לכן אנחנו עושים מאמץ אדיר לסלק את כל הנשק הלא חוקי מהרחוב הערבי", אמרו במשטרה.