חיילת גנבה את נשקו של המג"ד והתאבדה

חיילת במחנה ליפקין ששירתה בעוצבת האש של אוגדת צנחנים שמה קץ לחייה בעזרת נשקו של מפקדה. בצה"ל בודקים האם היו סימנים מקדימים למקרה המצער. דובר צה"ל הודיע: נפתחה חקירת מצ"ח | מוקדם יותר: לירן חג'בי, מג"ד צבר לשעבר - נפטר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/04/22 21:16 כז בניסן התשפב

חיילת גנבה את נשקו של המג"ד והתאבדה
אילוסטרציה, צילום: Gili Yaari /Flash90

טרגדיה.  ביום שני השבוע, בבסיס עוצבת האש של אוגדת הצנחנים במחנה ליפקין בכפר ביל"ו, הבסיס הצמוד לרחובות, חיילת בבסיס גנבה את נשקו של מפקד גדוד התקשוב, הלכה למשרד סמוך ועל פי החשד שמה קץ לחייה, כך פורסם הערב (ה') בחדשות 13. 

בצה"ל בודקים האם היו סימנים שהעידו על מצוקות של אותה חיילת שהתאבדה. דובר צה"ל הודיע כי נפתחה חקירת מצ"ח סביב המקרה שהתרחש אחרי מאמצים אדירים של צה"ל להוריד את מספר החיילים המתאבדים בשנה שראו הצלחה.

בשנים האחרונות בהן יש שקט בטחוני יחסי, נתון ההתאבדויות בצה"ל הולך מתעצם. בין 2016 ל-2020 כמעט שליש מחללי צה"ל התאבדו. השיאו היה ב-2019, אז עמד שיעור המתאבדים מתוך חללי צה"ל על 45%. בתחילת ינואר 2022 עדכן ראש מטה אכ"א, תא"ל יורם כנפו, כי שליש מהמתאבדים בצה"ל הם יוצאי העדה האתיופית. 

צילום: דובר צה"ל

המג"ד לירן חג'בי שהורשע בעבר בהתנהגות בלתי הולמת נפטר

מוקדם יותר היום פרסמנו כי לירן חג'בי, מפקד גדוד צבר לשעבר שהורשע בשנת 2015 במסגרת עסקת טיעון בחמישה סעיפים של התנהגות בלתי הולמת, נפטר היום ממחלה קשה.

בעקבות הפרשה חג'בי הורד לדרגת רס"ן. ונקבע כי יפצה את המתלוננת נגדו, החיילת דאז מאי פאטל, ב-140 אלף שקלים לאחר שהגישה נגדו תביעה אזרחית. חג'בי נחשב לאחד הקצינים המבטיחים בצה"ל, והיה ידוע בין היתר כמג"ד הראשון שנכנס לרצועה במבצע צוק איתן והמפקד שיצא אחרון, זאת וללא הרוגים. כמו כן, הוא זכה באות הצטיינות בשירותו ביהודה ושומרון.