עופרה שטראוס מתייחסת לריקול: "מתנצלת שאכזבנו אתכם"

אחרי שהוחלט כי המפעל ייסגר לשלושה חודשים, היום במהלך מסיבת העיתונאים נחשף כי חודש לפני האירוע זוהו יונים במפעל, ואחד מהלקוחות כבר התריע על ממצאים לא תקינים | שטראוס "מסקנות אישיות לא במחשבות עכשיו"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/04/22 19:40 כז בניסן התשפב

עופרה שטראוס מתייחסת לריקול: "מתנצלת שאכזבנו אתכם"
עופרה שטראוס, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עופרה שטראוס, יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס קיימה היום (ה') מסיבת עיתונאים בה עידכנה בהתפתחות הפרשה שהחלה ביום ב' בה נמצא סלמונלה במפעל ״אני מסתכלת בעיני כל אזרחי המדינה וכל מי שנפגע ומתנצלת שאכזבנו אתכם״. 

עניין האשמה עלה, ועליו אמרה שטראוס כי ״כל עניין מציאת האחראי, לא על הפרק, ממש לא. כרגע אנחנו עוסקים בתיקון בכדי לחזור לייצור. האנשים שעבדו במפעל השוקולד הם אותם עובדים שעובדים בשנים האחרונות ומייצרים ומפיצים ואחראים על התוצאות שלנו והתפקיד שלנו הוא לתמוך בהם ולאפשר להם לתקן ליקויים״.

שטראוס הוסיפה, ״הפגיעה בנו קרתה. אנחנו מוכרים פחות ונרוויח הרבה פחות. אנחנו מסתובבים עם תחושה קשה של איך זה קרה לנו. כל אחד שואל אותנו ואנחנו מסבירים. מסקנות אישיות ממש לא במחשבות עכשיו או אחר כך״.

מנכ"ל שטראוס, אייל דרור סיפר כי בעבר לקוח אמר להם כי בבדיקות שערך נמצאו ממצאים לא תקינים, אך הם לא התייחסו לטענה ברצינות: "למרות שאנחנו מבצעים הרבה מאוד בדיקות במעבדות חיצוניות בשגרה שלא גילו בעיה, קיבלנו מאחד הלקוחות פנייה שבבדיקות אינדיקטיביות שהוא ביצע במעבדה הפנימית שלו התגלו חריגות קלות. לא בדקנו את הדברים שוב וזה לא בסדר. היינו צריכים לפעול בצורה שונה". 

עוד הוסיף ואמר כי "המון דברים נזרקים לאוויר בימים האחרונים ואני אנסה לעשות סדר, האתר בנוף הגליל הוא למעשה שני מפעלים שיש ביניהם מרחק הליכה של כמה דקות. בצד אחד של הכביש יש בניין גדול בן 7 קומות בו מייצרים שוקולד נוזלי, שממנו מייצרים חטיפי וטבלאות שוקולד, שמיוצרים במפעל השני.  אני יכול לומר שבשבועות שלפני הגילוי הראשון עשינו שיפוץ במפעל שלא התנהל לפי הנהלים שלנו. יש טעם לפגם בדרך בה זה נעשה, ויש פה רמת סיכון שהשפיעה על העניין כנראה. חודש לפני האירוע זוהו יונים במפעל השוקולד הנוזלי".