צפו הנשיא הרצוג במצעד החיים: "לא נאפשר לעולם לשכוח את עומקי האכזריות"

בטקס מצעד החיים שהתרחש במחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין, נאמו נשיא המדינה, שנשא נאום מוקלט מירושלים וראש עיריית ירושלים משה ליאון

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/04/22 18:03 כז בניסן התשפב

הנשיא הרצוג במצעד החיים: "לא נאפשר לעולם לשכוח את עומקי האכזריות"
צילום: דוברות עיריית ירושלים

היום (ה'), יום השואה התקיים מצעד החיים באושוויץ לזכר הנספים בשואה. הנשיא הרצוג שלח נאום מוקלט, בפתח הדברים אמר כי הוא היה בדיוק במקום הזה לפני שלוש שנים ראש הסוכנות היהודית: "צעדנו על מנת להצדיע לקורבנות השואה ונספי ניסיונות המרד נגד הנאצים.

הנשיא הוסיף ואמר כי "מדינת ישראל אשר הוקמה לאחר השואה, כהבטחה שלעם היהודי תמיד יהיה בית, תפעל לוודא שלעולם יהודים לא ישובו להיות פליטים. אנו נעשה כל מאמץ על מנת לאפשר לכל יהודי בעולם לחיות חיים יהודיים, גאים, חופשיים ובטוחים. אנו נאבק בניסיונות לזלזל באמת ונמנע מעובדות חלופיות מלהחליף את ההיסטוריה".

גם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון שעומד בראש המשלחת נאם וסיפר את סיפורו המשפחתי "תשעה עשר משלוחים בלבד הספיקו לנאצים כדי לחסל את יהדות סלוניקי. תשעים אחוזים מיהודי יוון הומתו במחנות ההשמדה. מזל טוב פסח לבית עֶזְרָתִי. סבתא-רבא שלי, סבתא של אבי, שלום ליאון שיבדל לחיים ארוכים וטובים, שזכיתי, שהוא נמצא איתנו כאן היום בנה הרופא מיכאל פסח, שצעד יחד עם מטופליו לגיא ההריגה".

צילום: צוות הראל

את הטקס ליווה בשירה הזמר הראל סקעת שישב לצד נשיא פולין אנדגי דודה וניצול השואה אד מוסברג.