הלוחם שירה והרג את סמ"ר יונתן גרנות הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת

בית הדין הצבאי הרשיע את סמ"ר מ', לוחם לשעבר בחטיבת הנח"ל שירה בנשק "רוגר" והרג את חברו לגדוד. טענות התביעה הצבאית לשימוש ללא הכשרה, כולל הלחיצה על ההדק - התקבלו במלואן. עונשו ייגזר בהמשך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/22 13:36 כז בניסן התשפב

הלוחם שירה והרג את סמ"ר יונתן גרנות הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת
לוחמי חטיבת הנח"ל, למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Liba Farkash/Flash90

יותר משנה אחרי מותו הטראגי של סמ"ר יונתן גרנות, לוחם חטיבת הנח"ל, הרשיע היום (ה') בית הדין הצבאי את סמ"ר מ', לוחם לשעבר בחטיבת הנח"ל שירה והרג אותו בעבירה של המתה בקלות דעת. עונשו של החייל ייגזר בהמשך.

בהכרעת הדין התקבלו טענות התביעה הצבאית ונקבע כי סמ"ר מ' ביצע שורת פעולות בנשק מסוג "רוגר", הגם שלא הוכשר להשתמש בו, ובפרט לחץ על הדק כלי הנשק באופן שהוביל לירי הקטלני שפגע בסמ"ר יונתן גרנות ז"ל והביא למותו. משכך, סמ"ר מ' הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת.

בצה"ל מדגישים כי "ימשיכו לפעול למיגור התופעה ולהוקעתה, וכן למיצוי הדין במקרי עבריינות בנשק. צה"ל משתתף בצערה של משפחת גרנות ז"ל וימשיך ללוותה".

סמל-ראשון יונתן גרנות ז"ל, נפטר שלושה ימים לאחר שנפצע באורח אנוש כתוצאה מירי של חברו ליחידה בבסיס צבאי באזור בקעת הירדן. הלוחם, מגדוד 50 של הנח"ל נפגע בראשו ואיבד את ההכרה. לאחר טיפול ראשוני הוא פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בעודו סובל מדימום מראשו. לאחר שלושה ימים של טיפולים בבית החולים הדסה עין כרם נאלצו לקבוע את מותו.