השתתף בהשמדת הכור בעיראק והפעיל את הצפירה: שורד השואה סגר מעגל עם נכדתו

שורד השואה תת אלוף במיל' ראובן איל התייצב הבוקר במערכת ההתרעה של פיקוד העורף והפעיל את הצפירה יחד עם נכדתו שמשרתת במקום: "חשוב לי להעביר לדור הצעיר שעתיד המדינה נתון בידיהם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/22 11:21 כז בניסן התשפב

השתתף בהשמדת הכור בעיראק והפעיל את הצפירה: שורד השואה סגר מעגל עם נכדתו
ראובן איל ונכדתו שני מפעילים את הצפירה, צילום: דובר צה"ל

הצפירה הארצית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה נשמעה הבוקר (ה') בכל רחבי ישראל, אך לא רבים יודעים מי עומד מאחורי הפעלתה. דובר צה"ל מפרסם כי מי שהפעיל את הצפירה היום הוא שורד השואה, תת אלוף במיל' ראובן איל ונכדתו, טוראי שני אייל, המשרתת כמפעילת התרעה בפיקוד העורף.

ראובן איל הגיע הבוקר לחמ"ל ההתרעה של פיקוד העורף, בו משרתת נכדתו, ויחד עמה, לחץ על הכפתור שהשמיע את הצפירה בכל רחבי הארץ.

הסב ונכדתו במרכז פיקוד העורף

הסב ונכדתו במרכז פיקוד העורף צילום: דובר צה"ל

ראובן איל נולד בטרנסילבניה, רומניה בשנת 1935. בשואה, אביו נלקח למחנה עבודה בכפייה. בשנת 1948, עלה בעליית הנוער יחד עם אחיו. הוא התגייס לצה"ל בשנת 1953 וסיים את קורס הטיס מספר 18 בשנת 1955. במהלך שנותיו בצה״ל ביצע מספר תפקידים בחיל האוויר, ביניהם, ראש ענף מחקר נשק אויב, ראש מחלקת מחקר מודיעין, מפקד בסיס שדה דב ועוד. כמו כן, שירת כטייס ומפקד במבצע קדש, במלחמת ששת הימים, במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת שלום הגליל. תפקידו האחרון היה ראש להק מודיעין, במהלכו היה מעורב גם במבצע אופרה להשמדת הכור בעיראק.

תא"ל (מיל') ראובן איל אמר: "תקופת השואה, היא אירוע מכונן, שבעקבותיה רבים החליטו לעלות לארץ ישראל, למדינה בה הם מרגישים בטוחים. חשוב לי להעביר לדור הצעיר שעתיד המדינה נתון בידיהם. יש שמחה בליבי לראות את הנכדה שלי, מחזיקה את הלפיד וממשיכה להעביר את התחושה לדורות הבאים, תומכת בקיומה הבטוח של המדינה ומתריעה כנגד איומים על מדינת ישראל. אני גאה בה וביחידה בה היא משרתת, היום היה לי רגע היסטורי, רגע של ניצחון". 
תא"ל (מיל

תא"ל (מיל') ראובן איל צילום: דובר צה"ל

נכדתו של ראובן, מפעילת התרעה בחמ"ל התרעה, טוראי שני אייל הוסיפה: "אני מתגאה בדרך שסבא שלי עבר במהלך חייו ובאדם שהפך להיות. אני נרגשת להפעיל עמו ביום זה, את ההתרעה לזכר מיליוני קורבנות השואה בשם כל תושבי מדינת ישראל. עבורי, זוהי זכות גדולה שמקבלת היום משמעות נוספת בזכות התפקיד בו אני משרתת. זוהי סגירת מעגל וניצחון גדול עבורנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן