מגה סלמונלה: שטראוס הודיעה על ריקול לכל המוצרים ממפעל הממתקים

בעקבות החיידק שהתגלה בחלק מהמוצרים, הודיעה חברת המזון כי היא מתכוונת להפסיק את פעילות ממפעל הממתקים בגליל, "לא ניקח כל סיכון בנוגע לבריאות הציבור ובשל הבלבול הרב שנוצר בקרב הצרכנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/22 14:01 כו בניסן התשפב

מגה סלמונלה: שטראוס הודיעה על  ריקול לכל המוצרים ממפעל הממתקים
המילקי בפנים, צילום: שטראוס

סלמונלה בשוקולד: חברת שטראוס הודיעה היום (ד') כי בעקבות חיידק הסלמונלה שהתגלה בחלק ממוצריה, היא מתכוונת לאתחל את הפעילות של מפעל הממתקים ולהפעילו מחדש רק אחרי שיתוקנו הליקויים. תוצאות המעבדה שהתקבלו בשעות האחרונות מלמדות על חשד ראשוני (אין עדיין ממצאים סופיים) לסלמונלה ב-2 דגימות בודדות בשני מוצרי שוקולד, מתוך 270 דגימות במוצרים שנבדקו ואשר יצאו לחנויות והיו במסגרת הריקול שהוכרז. הממצאים דווחו למשרד הבריאות.

מהחברה נמסר כי לאור התוצאות הוחלט "לנהוג באחריות מלאה ולא לקחת כל סיכון, גם אם הוא נמוך, ולהסיר את כל מוצרי המפעל מהמדפים. מדובר על מוצרי שוקולד עלית, עוגות עלית, ופלות עלית, חטיפי דגנים אנרגי, פריכיות מצופות שוקולד אנרג'י, המסטיקים וסוכריות הטופי - מכל תאריכי התפוגה, ולבקש מהציבור שלא לצרוך את המוצרים". 

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, מסר: "לא ניקח  כל סיכון בנוגע לבריאות הציבור ובשל הבלבול הרב שנוצר בקרב הצרכנים, החלטנו הבוקר, בשיתוף ובתיאום עם רשות המזון במשרד הבריאות להגדיל את טווח הזהירות ולהרחיב את איסוף המוצרים זאת למרות שאין לנו, נכון לעכשיו, כל אינדיקציה על בעיה במוצרים אלו. לא ניקח כל סיכון ונישא בכל העלויות כפי שמצופה מאיתנו. כל שאר מוצרי הקבוצה בטוחים לצריכה". 

בהודעה מטעם החברה הדגישו את ההתנצלות בפני הצרכנים, והודיעו כי הם מודעים לזמני ההמתנה הארוכים במוקד שירות הלקוחות, "מבטיחים שנחזור לכל צרכן, גם אם זה ייקח כמה ימים. נזכיר כי הודענו אתמול על פיצוי כפול בהוכחת קנייה, על כל מוצר מפעל הממתקים שנרכשו וכמובן שפיצוי זה יחול גם על הריקול המעודכן. בעקבות היקף הריקול החריג חברת שטראוס מתארגנת להעברת כלל פרטי המוצרים בהקדם האפשרי".