סקר חדש: 66% מהעולים שיהדותם אינה מוכרת - לא יתגיירו גם עם רפורמת כהנא

מכה לרפורמת הגיור של השר כהנא: סקר של ארגון "עם אחד" בקרב יותר מ-500 עולים וילדי עולים מראה כי רובם המוחלט לא מעוניין בתכנית של השר לשירותי דת, והסיבה לכך לא קשורה לקושי בהליך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/22 11:12 כו בניסן התשפב

סקר חדש: 66% מהעולים שיהדותם אינה מוכרת - לא יתגיירו גם עם רפורמת כהנא
השר כהנא, בבעיה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע רפורמת הגיור שמקדם השר לשירותי דת מתן כהנא, ארגון "עם אחד" מפרסם היום (ד') סקר באמצעות מכון "מדגם" שנערך בקרב 508 עולים וילדי עולים לישראל ובדק את עמדתם בנושא סוגיות הגיור, שמירת הלכה ועוד.

מתוצאות הסקר עולה כי 20% אחוזים מהעולים וילדיהם אינם יהודים. כזכור, מובילי רפורמת הגיור טוענים כי בישראל חיים כ-חצי מיליון אנשים החפצים ברפורמת גיור אך בגלל תהליך קשה וארוך הם בוחרים שלא לעשות זאת ועל המדינה להוביל רפורמה שתקל עליהם בהליך הגיור.

מהסקר עולה תמונה שונה המתארת כי רוב מוחץ של העולים שיהדותם אינה מוכרת, אינם רוצים לעבור הליך גיור, 79.6% השיבו כי הם אינם רוצים לעבור תהליך גיור. יתרה מזאת, כשנשאלו לסיבת אי-רצונם לעבור גיור אורתודוקסי - עולה כי רק 5% מתוכם מעידים כי הסיבה המרכזית נעוצה בקושי של התהליך בניגוד לטענה המרכזית של תומכי רפורמת הגיור שמוביל השר כהנא.

39.3% מהמשיבים מנמקים את אי רצונם לעבור תהליך גיור כי הם רואים עצמם כיהודים והם אינם צריכים לעבור תהליך גיור, 23.6% טוענים שאין להם צורך בתהליך גיור ו-13.6% לא מעוניינים לעבור תהליך גיור.

66.2% מהעולים שיהדותם אינה מוכרת טוענים כי הם לא יעברו הליך גיור בעקבות הרפורמה המקודמת על ידי כהנא בעוד שרק 12.7% בלבד מהנשאלים טוענים שהם יעברו את הליך הגיור בעוד שרק 3.8% בלבד בטוחים שיעברו.

לאה אהרוני, מנהלת ארגון "עם אחד" בישראל: "יצאנו לסקר כי רצינו לאשרר את תחושת הבטן בקהילת דוברי הרוסית, שיש מי שמדבר בשמה. כילידת מוסקבה ודוברת רוסית, היה לי ברור שאלו יהיו התוצאות. השר כהנא טוען שרק אם נקל על 500 אלף העולים ממדינות חבר העמים שאינם יהודים - הם יתגיירו, אבל ברור שזה לא נכון. הוא משתמש בקלף הזה מתוך אינטרס פוליטי צר, על מנת למוטט את הרבנות, ומתעלם מהנזק העצום שהוא עושה לממסד הרבני בארץ ובעולם. צריך למצוא פתרון לחצי מיליון אנשים בלי ללכת על הראש שלהם, ולהתחשב ברצונות ובצרכים שלהם".