אביב כוכבי באיגרת מיוחדת ליום השואה: "לעולם נשאר מחויבים לִמשימה נוספת"

לקראת יום השואה, פרסם הרמטכ"ל כוכבי איגרת שתוקרא בבסיסים. בין היתר כתב כוכבי: "השורדים שרו את התקווה, ואנו מגשימים אותה יום יום בהגנה ובביטחון לאזרחי מדינת ישראל" | האיגרת המלאה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/04/22 08:55 כו בניסן התשפב

אביב כוכבי באיגרת מיוחדת ליום השואה: "לעולם נשאר מחויבים לִמשימה נוספת"
הרמטכ"ל כוכבי., צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

יום השואה תשפ"ב: ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, שלח איגרת מיוחדת לחיילי צה"ל לכבוד יום השואה. האיגרת תוקרא במהלך טקסי הזיכרון בבסיסים. הרמטכ"ל כתב על שירת התקווה שהתנגנה עם שחרור ברגן בלזן, והייתה כמו "קול של נבואה שתתגשם".

כוכבי הוסיף כי צה"ל הוא הכוח המגן שמבטיח את קיומו של העם היהודי בארצו, אך מחויב לִמשימה נוספת: להמשיך ללמוד את סיפורם של הנרצחים לשמוע את עדויות השורדים, ולהדהד את קולם ואת צוואתם לדורות הבאים.

האיגרת המלאה

חיילי צה"ל, מפקדיו ועובדיו, לאחר שחרור מחנה הריכוז וההשמדה ברגן־בלזן על ידי בעלות הברית, וּמתוך ההריסות שיצר הרוע האנושי והשפל המוסרי, נשמעה עולה שירת 'התקווה'. היה זה קולם של השׂורדים, שהיה כמו קול של נבואה שתתגשם.

הם שרו לזכרה של מורשת מפוארת שנדחקה לַקרונות ונדחסה לַכִּבשנים וּלמען קהילות ענֵפות שהופשטו ונטבּחו ביערות, בצעדות וּבמחנות. הם שרו למען משפחות שלמות, מִזְקַן הסבים ועד לִצעירת הנכדות, שנחנקו למוות תחת טריקתה האכזרית של דלת הברזל; למען הילדים והילדות, שבאכזריות  נתלשו מזרועות אימותיהם וּבמטח יריות הושלכו לבורות ההריגה, נקברים עוד לפני שהחלו לחיות. הם שרו למען עַם שלם שכמעט ואבד, וּבאחת הם הפכו לממשיכיו. הם שהמוות ריחף מעל ראשם,
קמו מן התופת, קמו וקוממו בית לאומי.

"כל עוד בלבב פנימה" יש מהות, תכלית ורצון, הכוונות יהפכו למעשים. כְּאוּדים מוצלים מאש הם עלו לארץ ישראל, עיצבו ויצרו מחדש את גורלם. הם חָברו לַיִישוב הציוני ויחד הֶחֱיוּ את המורשת ויצרו חזון חדש, הקימו קהילות וּמשפחות, וכוננו דור אשר זכה וזוכה להיות "עם חופשי בארצו".

המסע לביצור חירותנו נמשך, ואנו, חיילי צה"ל וּמפקדיו, מגשימים את הֶחזון  בעומדנו על המשמר וּבִהיותנו כוח המגן שמבטיח את קיומו של העם היהודי בארצו. אך לעולם נשאר מחויבים לִמשימה נוספת שעלינו להמשיך וּלמלא ללמוד את סיפורם של הנרצחים לשמוע את עדויות השׂורדים, וּלהדהד את קולם ואת צוואתם לדורות הבאים. השורדים שרו את התקווה, ואנו מגשימים אותה יום יום בַּהגנה וּבַבּיטחון לאזרְחי מדינת ישראל. יהי זכרם של ששת המיליונים ברוך.