ה'תרצ"ג-ה'תשפ"ג אבל בציונות הדתית: הרב חיים דרוקמן הלך לעולמו והוא בן 90

ליל נר שמיני של חנוכה, כבה נרו של הרב חיים מאיר דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית והוא בן 90 | על פועלו במשך השנים הוא זכה בפרס ישראל. הוא הותיר אחריו אישה ותשעה ילדים, מהם אחת מאומצת | ברוך דיין האמת

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/12/22 21:32 א בטבת התשפג

אבל בציונות הדתית: הרב חיים דרוקמן הלך לעולמו והוא בן 90
הרב דרוקמן, צילום: Avi Dishi/Flash90

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב חיים מאיר דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, והוא בן 90. הרב דרוקמן כיהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה, רב היישוב מרכז שפירא, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. הוא נפטר אחרי שחלה בקורונה בפעם השנייה ומצבו הרפואי הסתבך.

תולדות חייו של זקן רבני הציונות הדתית

הרב חיים דרוקמן נולד בט"ז בחשוון תרצ"ג, 15 בנובמבר 1932 בקוטי שבפולין. בזמן השואה הסתתר עם הוריו במחבוא שנחפר מתחת לבית דודו ולאחר מכן הם נמלטו לעיר צ'רנוביץ. בהיותו בן 12 הוריו מסרו אותו לזוג יהודים חשוכי ילדים שקיבלו סרטיפיקטים והעלו אותו ארצה.

הרב דרוקמן בשנת 2008

הרב דרוקמן בשנת 2008 צילום: Yossi Zamir/FLASH90

הוא למד בכפר הרא"ה, התגייס לצה"ל והתברג בתפקידי מפתח בתנועת בני עקיבא, ובין היתר היה מדריכם של שבט איתנים שכלל את הרבנים לעתיד זלמן ברוך מלמד, יעקב פילבר וצפניה דרורי. הרב צבי יהודה שלח אותו לעמוד בראשות הישיבה התיכונית אור עציון ובשנת תשל"ז הקים את הישיבה הגבוהה אור עציון.

כנס השקת הספר

הרב דרוקמן בכנס השקת הספר 'הנני' | צילום: דוד וייל

חבר כנסת, סגן שר ודוקטור לשם כבוד

במהלך השנים הוא כיהן כחבר כנסת מטעם המפד"ל, סגן משרד הדתות וכן ראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה. ביום העצמאות 2012 קיבל הרב דרוקמן את פרס ישראל על מפעל חיים. כמו כן הוענק לו תואר דוקטור לשם כבוד על פועלו בתחום החינוך ובתחום הגיור מאוניברסיטת בר־אילן ופרס ליצירה תורנית על שם הרצי"ה.

הרב דרוקמן היה נשוי לד"ר שרה, רופאה, בתו של פרופ' יעקב נחום אפשטיין. לזוג תשעה ילדים, מהם אחת מאומצת, והם התגוררו במרכז שפירא.