חבר מועצת בני ברק טוען: העירייה העלימה תרומות לנזקקים בסך כמיליון שקל

לקראת חג הפסח אספה עיריית בני ברק קרוב למיליון שקלים שיועדו למחלקת הרווחה אך לפי טענת יו"ר סיעת הליכוד יעקב וידר, הכספים נעלמו. בעירייה תוקפים את חבר המועצה: פופוליסט, שוקלים תביעת דיבה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/04/22 10:36 כד בניסן התשפב

חבר מועצת בני ברק טוען: העירייה העלימה תרומות לנזקקים בסך כמיליון שקל
אריזות מזון לנזקקים, אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi /Flash90

סערת בבני ברק: חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, מאשים את העירייה בהעלמת מאות אלפי שקלים שיועדו לתרומות לחג הפסח וטוען כי עסקנים פוליטיים מעורבים בסיפור ואף דורש דיון חירום כבר בימים הקרובים. 

לטענת וידר, 856,000 שקלים שמועצת העיר אישרה ימים ספורים לפני החג להעביר לאגף הרווחה לצורך מבצע מיוחד לחלוקת מזון ליתומים אלמנות, ומשפחות במצוקה - פשוט נעלם. יו"ר סיעת הליכוד במועצה דורש דיון חירום עוד השבוע בעניין במועצת העיר ובמהלכו ראש העיר יידרש לתת הסבר מפורט להיכן הכסף נעלם, וידר הוסיף כי "הכסף הועבר לבקשת אגף הרווחה והוצגו לבקשתו קריטריונים ברורים לחלוקה, אולם לטענת האגף הוא לא קיבל את הכסף ולא ביצע כל חלוקה לנזקקים. נראה כי גם הפעם העסקנים לא הצליחו להתגבר על יצרם וזאת למרות שמדובר בערב חג ובכספים שמיועדים ליתומים, אלמנות ומשפחות במצוקה".

עיריית בני ברק תוקפת: וידר פופוליסט, שוקלים תביעת דיבה

בעיריית בני ברק מיהרו להדוף את התקנות ואמרו: "אנו מסתייגים ומוקיעים בכל פה את המסע הפופוליסטי הנעשה על ידי חבר מועצה החותר לפגוע בציפור נפשה של העיר ותושביה. אנו נדהמים הערב מחציית כל קו, הכפשה ושימוש בבדיות שמעולם לא היו ולא נבראו על מנת לייצר כותרות והד תקשורתי חלול מתוכן עבור מי שאין באמתחתם קורטוב עשייה מינימלי למען העיר ותושביה".

בעירייה אומרים כי כל הכספים הגיעו לייעדם: "עד השקל האחרון ומעבר לכך. המערך כולו התנהל בסדר מופתי בהתאם להנחיות אגף הרכש ובליווי המערך המקצועי על כל פרט בהתאם לכל הכללים והנהלים הרלבנטיים. עיריית בני ברק לא שכרה כל מבנה מכל גורם שהוא. המערך הענק של אריזת אלפי מארזי המזון התבצע מתוככי מחסני העירייה על ידי מתנדבים שעמלו במשך יממות רצופות למען תושבי העיר. במקום להצדיע להם, יש מי שבחר לירוק בפרצופם בחוסר ידע וזדון לב".

בעירייה מדגישים כי כלל הנתונים יוצגו במלואם בוועדות העירוניות ובכלל הדוחו"ת ותוקפים: "מסתבר למרבה הצער, כי אותו נבחר ציבור ככל הנראה לא ראה ולא חי את חייהם וחגם של אלפי משפחות תושבות העיר שזכו לקיים חג ביד נדיבה ובמאור פנים. לשקר אין רגליים, וגם לפופוליזם זול יש תחתית".

"מיותר לציין כי הנ"ל לא שאל ולא התעניין. לו היה מבקש מידע או עדכון - הייתה תגובתנו אחרת", אומרים בעירייה, "אך מי שמחפש תהודה בניסוחי אשם פסולים, יצטרך להתמודד עם טיעוניו במסגרת החוק במדינת ישראל בשמו הוא מתיימר לפעול. תמו הימים בהם ניתן היה לנסות ולבנות קריירה פופוליסטית על השמצות ולזות שפתיים נגד עובדי עירייה מסורים, נגד הנהגת העיר ותושביה. ייבחנו כלל הצעדים המשפטיים כולל תביעת דיבה נגד מר יעקב וידר על דבריו החמורים".

יעקב וידר, ראש סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק ויו"ר ועדת הביקורת העירונית, מסר בתגובה:  "התגובה ההיסטרית של העסקנים מעידה שסוף סוף הם מתחילים להבין שנגמרה התקופה הארוכה שבה הם השתוללו עם כספי הציבור. אני לא מפחד מהם והציבור בז לניסוחים הפתלתלים והמתחמקים שלהם. אדרבה, אם הכל כשר ותקין למה הם מתחבאים? למה הם בורחים מועדת הביקורת בראשותי? למה הם מסתירים את המסמכים?"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן