סערת המטס בחברון | בשמאל תוקפים: "בן גביר ומרזל הם דוגמא לשעבוד ישראל"

חיל האוויר פרסם את לו"ז המטס לכבוד יום העצמאות, בו נכללה בין היתר גם חברון. השמאל תקף את ההחלטה, ובין היתר גם יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי שאמר: "בן גביר ומרזל אינם דוגמא לעצמאות ישראל אלא לשיעבודה לקבוצה קטנה וקיצונית שמחרחרת אלימות וגזענות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/22 20:29 כג בניסן התשפב

סערת המטס בחברון | בשמאל תוקפים: "בן גביר ומרזל הם דוגמא לשעבוד ישראל"
צילום: דובר צה"ל

מטס חיל האוויר יצא לדרך ממש בקרוב כחלק מחגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. חיל האוויר פרסם היום (א') את לוח הזמנים של כלי הטיס, ולאחר שבשנה שעברה המטס לא עבר מעל ליהודה ושומרון, השנה יעבור מטס חיל האוויר לראשונה מעל חברון וקריית ארבע והמערכת הפוליטית מגיבה.

"מעשה מיותר ומתריס של הפגנת כוח ועליונות. עוד אפשר לשנות אותו"

מוסי רז, חבר הכנסת ממרצ, תקף את ההחלטה: "מטס חייל האוויר ביום העצמאות הקרוב צפוי לעבור מעל לראשיהם של מליוני תושבים ותושבות שחיים תחת כיבוש. זה מעשה מיותר ומתריס של הפגנת כוח ועליונות. עוד אפשר לשנות אותו".

גם יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי תקף: "החלטת חיל האוויר לחלוף מעל חברון במטס יום העצמאות היא משגה חמור. בן גביר ומרזל אינם דוגמא לעצמאות ישראל אלא לשיעבודה לקבוצה קטנה וקיצונית שמחרחרת אלימות וגזענות. אל לו לחיל האוויר של כולנו להכניס עצמו ללב המחלוקת בישראל".

יאיר גולן כתב: "מה זה משנה איפה המטס טס? מה שחשוב זה איזו מדינה תהיה לנו. מדינה השולטת על מיליוני פלסטינים, או מדינה ציונית - דמוקרטית? שום תעלול יחצ״ני לא יפטור אותנו מההכרעה המתבקשת - סיפוח או היפרדות. מי שציוני רוצה בהיפרדות".

"אין סמלי מכך שאנו חוגגים את עצמאותנו גם ביהודה ושומרון"

ימינה, מפלגתו של בנט, דווקא בירכה על ההחלטה: "אנו מברכים את צה״ל על ההחלטה להעביר את מטס חיל האוויר ביום העצמאות מעל יהודה ושומרון. אין סמלי מכך שאנו חוגגים את עצמאותנו גם ביהודה ושומרון, יחד עם מאות אלפי המתיישבים שיזכו לראשונה לראות את המטס מעל בתיהם".

מועצת יש"ע גם בירכה: "אנחנו מברכים על ההחלטה להכליל לראשונה את עיר האבות חברון, ערש קיומנו כעם יהודי, במטס חיל האוויר.  זוהי החלטה צודקת וראויה שתדגיש מהי הזכות והמקור לגאוותנו כמדינה לאחר אלפיים שנות גלות".

המטס יחל ב-10:00 בבוקר ויעבור לאורכה של מדינת ישראל. מטוסי העפרוני (הדרכה) ימריאו ממיתר בסביבות השעה 13:58 וינועו צפונה, דרך היישובים שמעה ועתניאל. משם הם ינועו למעל שכונת אברהם אבינו ולמערת המכפלה, ואז לקריית ארבע. משם הדרך קצרה והמטוסים יחוגו מעל היישוב אפרת שבגוש עציון, ואז נועו לכיוון גן סאקר בירושלים.

מטס חיל האוויר ליום העצמאות ה-73: